فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

خانواده‌ها تاثیر بسزایی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ‌ها در جوامع دارند

خانواده‌ها تاثیر بسزایی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ‌ها در جوامع دارند/ تا چه میزان بر تولید این لباس‌ها و عرضه آن در فروشگاه‌ها نظارت می‌شود؟!
کد خبر: ۹۳۵۲۵۴۶
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار حسینی گفت: اقدام فرهنگی یک کار مقطعی و زمانی نیست و لازم است که تداوم و تلاش در این راستا همواره ادامه داشته باشد و در مباحث عمومی و فرهنگی نباید از ظرفیت خانواده‌ها غافل شویم چرا که خانواده‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بسیار اثرگذارند.

به گزارش خبرنگار آفتاب دل، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در اولین جلسه عفاف و حجاب که در سنندج برگزار شد ضمن تشکر مردم از حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح اظهار داشت: مردم در زمان سنگینی که دشمنان علیه انقلاب اسلامی راه انداخته بودند به میدان آمدند و بار دیگر همهٔ تلخ کامی‌ها را به حاشیه بردند و روز ۲۸ خرداد را به روزی ماندگار و به جشن ملی خود تبدیل کردند.


وی افزود: کشتی متلاطم دشمنان از همه داشته هایشان علیه جمهوری اسلامی پُر بود تا روزنه و رخنه ای را ایجاد و شناسایی کنند تا از حضور مردم در انتخابات جلوگیری کنند و به کشور ما آسیب برسانند اما مردم ما سد رخنه شدند و بر علیه نفوذی ها حمله کردند و هر آنچه را آنها فکر کردند را نقش بر آب کردند لذا مردم برنده ی این بازی و بازنده ی آن دشمنان بیرون و خارج از جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی ادامه داد: مردم، همیشه در صحنه ها و زمان های حساس وارد صحنه عملیات می شوند لذا به عنوان یک سرباز کوچک از این جامعه بزرگ تشکر می کنم و امیدواریم بتوانیم از این فضا به نحو شایسته ای استفاده کنیم.


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: مشارکت و انتخاب اصلاح این انتخابات نتیجه ی جنگ سنگین بین حق و باطل بود که رُخ داد لذا باید با توان بیشتری در این فضای جدید فعالیت کنیم.


سردار حسینی تاکید کرد: سپاه هم آماده ی همه نوع همکاری با دولت جدید است چون توان و انگیزه ی سپاه برای خدمت و زدودن محرومیت از چهره ی مناطق کم برخوردار است.


وی در ادامه به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف که یک دستور دینی است از مسائل مهم و کلیدی جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است.


وی گفت: اقدام فرهنگی یک کار مقطعی و زمانی نیست و لازم است که تداوم و تلاش در این راستا همواره ادامه داشته باشد و در مباحث عمومی و فرهنگی نباید از ظرفیت خانواده‌ها غافل شویم چرا که خانواده‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بسیار اثرگذارند.


وی با بیان‌ اینکه همه دستگاه‌ها و مردم وظیفه دارند در بحث مقابله با بدحجابی فعال باشند، اضافه کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته اما سه بخش مهم خانواده، جامعه و دستگاه‌های مختلف باید تشریک مساعی کرده و در زمینه فرهنگ سازی رعایت حجاب و عفاف همکاری بهتری داشته باشند.


فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بر لزوم فرهنگ‌سازی و نظارت بر دستگاه‌ها و ارزیابی آنان در حوزه رعایت حجاب و عفاف و الگوهای اسلامی تاکید کرد و افزود :باید کار اقناع سازی هم درون و هم بیرون سازمان انجام شود.


برای 26 دستگاه فرهنگی وظایفی در خصوص عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است


بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در ادامه اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال 84 تصویب شد برای هرکدام از دستگاه‌ها وظایفی در نظر گرفته شده که یکی از این دستگاه‌ها نیروی مقاومت بسیج است و چندین سال است که برنامه‌های حجاب و عفاف را علاوه بر هفته حجاب و عفاف در طول سال پیگیر هستیم و در سطح حوزه و پایگاههای مقاومت بسیج نیز دنبال می‌کنیم.


وی با بیان اینکه از 19 الی 25 تیرماه به نام هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است گفت: حجاب پوششی دینی است اما عفت کلمه ای فراتر از آن است و حال وضعیت جامعه ما در حوزه حجاب و عفاف خصوصاً در استان کردستان وضعیت مطلوبی نیست و لازم است که همه دستگاه ها وارد کار شوند.


وی گفت: هویت اسلامی، تحکیم خانواده و جامعه سعادتمند، نیاز همگانی و وظفه عمومی، نیاز فطری و مطالبه جهانی، نماد پاسداری از خون شهیدان و کرامت انسانی از نامگذاری های ایم هفته حجاب و حجاب می باشد.


وی ادامه داد: مسوول جامعه بسیج زنان استان کردستان اظهار کرد: بسیج برای همه اقشار و همه گروه‌های سنی برنامه‌های خاص خود را دارد و بی‌شک مخاطبان برنامه‌های بسیج همه آحاد مردم هستند.


وی با اشاره به اینکه باید به طراحان لباس داخلی که دغدغه‌مند هستند و توانایی دارند بها داد و آنها را حمایت کرد، گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها در معرفی تولیدات داخلی باید نقش‌آفرینی کنند و اصناف نیز بر تولیدات البسه در بازار توجه و نظارت بیشتری داشته باشد.


سرکانی اعلام کرد: بی‌شک یک حرکت دسته جمعی و یک پویایی و همراهی مردم و مسوولان برای گفتمان سازی پیامبر اکرم در خصوص حجاب و عفاف نیاز است.


وی اضافه کرد: همه قوانین جامعه ما مورد احترام است و حجاب و عفاف نیز به همینگونه است و براساس فرهنگ جامعه دینی و اسلامی و قوانین جامعه باید رعایت شود چرا که ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم نسبت به این مقوله مهم و اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشیم.


در پایان این جلسه برنامه ها و راهکارهایی از سوی اعضا در جهت جلوگیری از بد حجابی مطرح شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار