خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری قزوین؛

وحدت و همدلی، رمز گذر از شرایط سخت کشور است

حجت الاسلام قدرتی گفت: آنچه می تواند ملت و کشور ما را سربلند کند و از پیچ مشکلات بگذراند و به قله سربلندی برساند وحدت و همدلی است.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۰۸
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین صبح امروز به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد شهدای این هفته، آئین عطرافشانی مزار شهدای قزوین با حضور مسوولان دستگاه قضا و مسوولان استانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام قدرتی در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و همزمانی با هفته قوه قضاییه
و تبریک پیروزی بزرگ ملت ایران در حماسه ملی بزرگ ۲۸ خرداد بیان کرد: با توجه به همه تلاش های دشمنان داخلی و خارجی و بیماری کرونا، که سعی در مایوس کردن مردم در عدم مشارکت در انتخابات داشتند، اما ملت ایران در ۲۸ خرداد حماسه آفرین شدند.

وی گفت: آنچه می تواند ملت و کشور ما را سربلند کند و از پیچ مشکلات بگذراند و به قله سربلندی برساند وحدت و همدلی است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به سخنان رئیس جمهور منتخب مبنی بر اینکه «دولت من فراجناحی است و از همه کسانی که شایستگی عقیدتی و انقلابی و جهادی دارند حمایت می کند»، اظهار کرد: قطعا این دولت با درس گرفتن از گذشته و با نگاه به آینده و با استفاده از تجارب ۴۰ ساله انقلاب مشکلات را برطرف می کند.

رئیس کل دادگستری قزوین با اشاره به برخی کوتاهی ها در مسیر انقلاب عنوان کرد: یکی از دلایل زمان هایی که بعضا حرکتمان کند شده است و پیشرفتی نداشتیم این است که فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب چه در گذشته و چه در حال را اجرا نکرده ایم.

وی افزود: با همه تلاش دشمنان در انتخابات، فردی انتخاب شد که شعارها و اهدافش همان شعارهای اصیل انقلاب است و مردم با تاکید و تبیین علمی و عملی بیشتر ئیس جمهور اصلح را برگزیدند و دولتی را انتخاب کردند که اولویت اصلی آن مبارزه با فساد است و مردم فرزندی از قوه قضائیه را انتخاب کردند تا احیا کننده حق و زنده کننده عدالت باشد.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: با همه ضعف ها و کاستی هایی که دستگاه قضا داشته است اما یک رضایت مندی کلی نسبت به این دستگاه در بین مردم ‌‌و مسولین وجود دارد و این کار جای شکر و رضایت دارد.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: امروز مبنای کار در دستگاه قضا سند تحول می باشد. هر چند تا چشم انداز اصلی فاصله زیادی داریم اما با اجرای سند تحول به سمت ان نقطه گام برداشتیم. هرجایی که قدرت باشد فساد هم هست و این مبارزه با فساد از درون قوه قضاییه آغاز شده است.

وی یادآور شد: مبارزه با معلول در قوه قضاییه است اما مبارزه با علت در قوه مقننه و مجریه است لذا منشا برخی از فسادها در قوای مقننه و مجریه است که باید با اجرای قوانین و مقررات با این جرائم مبارزه کرد. به همین دلیل است که آنچه در قوه قضایه انجام می گیرد مبارزه با معلول است و مبارزه با فساد در قوه مجریه و مقتنه است. لذا قوه قضاییه باید الگویی برای اصلاح سایر قوا باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار