رئیس دادگستری شهرستان ری:

96 هزار و 468 پرونده در دستگاه قضائی شهرستان ری مختومه شده است

معاون قضائی مدیر کل دادگستری استان تهران و رئیس دادگستری شهرستان ری از رسیدگی به حدود 100 هزار پرونده و کاهش تعداد موجودی های پرونده های قضائی در شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۵۰
|
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

دکتر جلالی معاون معاون قضائی  مدیر کل دادگستری استان تهران و رئیس دادگستری شهرستان ری در نشست خبری که مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و شهدای قوه قضائیه ، گفت: شهید بهشتی معمار کبیر و پایه گذار دستگاه قضائی نوین و استوانه عظیمی برای نظام و انقلاب بود؛ وی در ادامه به تشریح عملکرد دستگاه قضائی  شهرستان ری در سال گذشته پرداخت و گفت: موجودی اول ما در حوزه قضائی 28000 فقره پرونده بوده که در آخر سال موجودی پرونده های جریانی ما 26000 فقره بوده یعنی در مجموع 2000 فقره پرونده از موجودی حوزه قضائی مجموعه دستگاه های قضانی کسر شده که از این تعداد 31 هزار پرونده مربوط به دادگستری و 21 هزار پرونده مربوط به شورا است. البته در سال 98 پرونده های وارده ما یک مقدار کمتر بوده است.

این مقام قضائی تصریح کرد: سال گذشته در حوزه قضائیه شهرستان ری، هم دادگاه های عمومی اعم ازکیفری، حقوقی، خانواده ، شورای حل اختلاف، دادسرای عمومی و انقلاب مجموعه پرونده های وارده دادگستری و دادسرای ری 94 هزار و 712 فقره بوده که   برخی از این پرونده ها اول در شورا  مطرح  و رای صادر می شود و برای تجدید نظر  به دادگاه ارجاع داده می شود؛ یا اینکه اول در دادسرا کیفرخواست یا منع تعقیب صادر می شود بعدا در دادگاه رسیدگی می شود و ممکن است بعضی از آنها وحدت اسامی هم داشته باشد.

جلالی خاطرنشان کرد:  این تعداد پرونده  حداقل دو نفر طرف دارد که یا شاکی است و یا متهم؛ بعضی پرونده ها ممکن است 10 شاکی و پنج متهم یا کمتر و بیشتر داشته باشد که اگر برای هر پرونده دو نفر در نظر بگیریم قریب 200 هزار نفر به  دادگستری، شورای و دادسرا مراجعه کرده اند که با هماهنگی هایی که با آقای نوفرستی دادستان شهرستان انجام شده  در سال گذشته بیشترین خدمات را داشتند و وضعیت دادگستری نسبت به قبل بهتر شده است.

دکتر جلالی آمار خروجی و پرونده هایی که در دادسرا، شورا یا دادگستری رای صادر و مختومه شده 96 هزار و 468 فقره است.

قریب 100 هزار پرونده در یک شهرستان رسیدگی شده که یقینا این تعداد پرونده در برخی استان ها نداشته باشیم و این مایه افتخار ماست که در معیت آقای نوفرستی دادستان و سایر همکاران به مشکلات مردم رسیدگی می کنیم.

وی در ادامه به راه اندازی دادگاه  بخش قلعه نو در سال 99 اشاره کرد و گفت: ایجاد دادگاه در این بخش باعث کاهش پرونده ها در دادگستری شهرستان ری و رسیدگی پرونده ها در آن منطقه شده است.

معاون قضائی  مدیر کل دادگستری استان تهران همچنین از برگزاری انتخابات بدون حاشیه و مشکلاتقضائی خبر داد و گفت: جلسات پیشگیری چه در حوزه انتخابات چه غیر انتخابات تشکیل شده و پیگیری جلسات هم انجام می شود تا به نتیجه برسد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار