کارشناس مسائل بین‌الملل:

مدعی بودن آمریکا در زمینه حقوق بشر طنزی تلخ و سخیف است

سید افقهی گفت: مدعی بودن امریکا در زمینه حقوق بشر، طنزی تلخ، سخیف و بی‌ارزش است،گزارشگران حقوق بشر که تحت حمایت و نفوذ آمریکا هستند در پوشاندن جنایت آنها دست در دست هم داده‌اند.
کد خبر: ۹۳۵۴۷۰۰
|
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید هادی سید افقهی، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: جهان و وجدان آگاه بشریت می‌دانند که ایالات‌متحده آمریکا بزرگترین تروریسم را در جهان به راه انداخته، تروریست‌های زیادی را تربیت کرده و سازمان‌های تروریستی زیادی را هم خود تأسیس کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا در جنگ جهانی دوم از بمب اتم علیه ژاپن استفاده کرد و صد‌ها هزار نفر در این جنایت قتل‌عام شدند، همچنین آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام با سر بریده ویتنامی‌ها فوتبال بازی می‌کردند و هر کس که بیشتر سر ویتنامی‌ها را می‌برید فرماندهان ارتش آمریکا پول بیشتری به او پرداخت می‌کردند، آمریکا از جنایتکاران دنیا از جمله صدام حسین، حسنی مبارک، رژیم صهیونیستی، آل سعود و ... حمایت می‌کند و مرگبارترین سلاح‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌داد پس چگونه آمریکا بزرگترین داعیه‌دار حقوق بشر است.

کارشناس و پژوهشگر مسائل بین‌الملل عنوان کرد: وزارت امور خارجه آمریکا با داعیه‌داری حقوق بشر، هر سال به رعایت حقوق بشر در کشور‌های مختلف نمره می‌دهد که این اقدام نیاز به مکانیزم دارد باید دید این مکانیزم چیست و چه سازوکار و ابزار و مبنایی در این زمینه است.

سید افقهی با بیان اینکه آمریکا برای اینکه حرفش را به کرسی بنشاند در چند سازمان مهم و بنگاه‌های خبرپراکنی مهم نفوذ دارد، افزود: آمریکا با اعمال قدرت نظامی و ضربه‌های اقتصادی مردم دنیا را مرعوب می‌کند، بسیاری از حکام کشورها، دست‌نشانده خود آمریکا و اروپا هستند، آمریکا در سازمان ملل، یونسکو، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، دادگاه‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر نفوذ دارد همچنین در شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارد بنابراین با اینکه همه دنیا می‌دانند آمریکا زورگو است، اما به جز چند کشور از جمله ایران از امریکا می‌ترسند.

وی گفت: اینکه آمریکا مدعی حقوق بشر است طنزی تلخ، سخیف و بی‌ارزش است، اما در این زمینه جوسازی می‌کنند و با گزارشگران حقوق بشر که تحت حمایت و نفوذ آمریکا و صهیونیست‌ها هستند در پوشاندن جنایت آن‌ها در سطح جهان دست در دست هم می‌دهند و از امکانات قضایی، شبکه‌ای ماهواره‌ای و تلویزیونی، روزنامه‌های کثیرالانتشار و مشهور در دنیا در این زمینه استفاده می‌کنند.

سید افقهی ادامه داد: رسانه‌های مهم و تأثیرگذار دنیا که تحت حمایت و نفوذ آمریکا قرار دارند با اینکه قدرت مادی دارند، اما قدرت منطقی ندارند و کم کم دنیا دارد بیدار می‌شود و خط خبری و خط فعالیت حقوق بشری خود را از آمریکا جدا می‌کند لذا آمریکا بیش از ۳۰ سایت محور مقاومت و بیش از ۱۰ شبکه ماهواره‌ای را بست و یا هک کرد چرا که از نقش آن‌ها در بیدارسازی جهان و نمایش حقایق جنایات و دروغ‌پردازی‌های آمریکا در این شبکه‌ها و تأثیر کلامشان دچار نگرانی و وحشت شد.

وی تصریح کرد: در جنگ ۱۲ روزه فلسطین با رژیم صهیونیستی، این رژیم جنایتکار و آمریکا سوا شدند، مردم دنیا تحت تأثیر شبکه‌های هر چند با امکانات محدود عراقی، ایران، العالم، شبکه‌های یمنی قرار گرفتند و آمریکا این‌ها را مسدود کرد چرا که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند حرفی روی حرف آن‌ها زده شود ادعا دارند که خط کش دنیا آن‌ها هستند و هر کاری در جهان انجام می‌گیرد باید با معیار و خط کش آن‌ها همخوانی داشته باشد و آن‌ها به دنیا نمره بدهند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آمریکا می‌خواهند هر جنایتی را در دنیا انجام دهند، اما کسی در مورد آن حرف نزند، جلوی چشم مردم سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، اما جز چند کشور معدود، کسی این جنایت را محکوم نکرد، چون که از آمریکا می‌ترسند لذا این ادعای حقوق بشری آمریکا چماقی زنگ زده است و دیگر تأثیری ندارد.

سیدافقهی ادامه داد: حتی در خود آمریکا نیز اقدامات ضد حقوق بشری زیادی انجام می‌گیرد و روزانه یک یا دو سیاه پوست زیر دست پلیس ددمنش آمریکا جان می‌دهد و همچنین تبعیض زیادی علیه سیاه‌پوستان، رنگین‌پوستان، مسلمانان و ... در آمریکا وجود دارد بنابراین آمریکا از کدام حقوق بشر سخن می‌گوید.

وی افزود: آمریکا هیچ‌وقت حق ندارد راجع به حقوق بشر صحبت کند چرا که خودش بزرگترین ناقض و پایمال‌کننده حقوق بشر است و گسترده‌ترین و بیشترین اقدامات ضد حقوق بشری را انجام می‌دهد که لازم است این جنایات با اعداد، ارقام، زمان، نام قربانیان، حوادث و فجایع که تاکنون مرتکب شده افشا و احصا شود و به رخ خود آمریکا و هم دستانش کشیده شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار