امام جمعه شهرستان طارم در گفت وگو با «بسیج» :

آمريكاي به ظاهر مدعي حقوق بشر جزو ناقصان آن است

زنجان-امام جمعه شهرستان طارم گفت :آمریکاي جنایتکار تروریسم پرور به ظاهر مدعی حقوق بشریت است اين در حالي است كه خود جز ناقضان حقوق بشر است.
کد خبر: ۹۳۵۴۷۳۲
|
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
حجت الاسلام مهدی منصوری در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله صدوقی، شهادت دکتر بهشتی و با اشاره به جنایات آمریکا علیه ایران، اظهار داشت:هفته‌ی حقوق بشر، هفتاد سال پیش در چنین روز‌هایی در سازمان ملل متحد به تصویب رسید، تا معیار و مبنایی برای احترام به حقوق بنیادی انسان‌ها شود.
 
آمريكاي به ظاهر مدعي حقوق بشر جزو ناقصان آن است

امام جمعه شهرستان طارم خاطر نشان کرد: طبق فرموده امام خمینی (ره)، آمریکا جنایتکار، تروریسم پرور و به ظاهر مدعی حقوق بشریت است.

وی با بیان اینکه باید جنایات مدعیان دروغین حقوق بشر را اعلام و اثبات کنیم، تصریح کرد: جنایات صورت گرفته در یمن، افغانستان، عراق، فلسطین نمونه‌ای از نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیست است.

این مسئول با بیان اینکه در هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶ همزمان با جنگ تحمیلی مدعیان دفاع از حقوق بشر، از صدام حمایت می‌کردند، اذعان داشت: بیش از شصت کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم از صدام جنایتکار بر علیه ملت قهرمان ایران حمایت کردند و همچنین کشور آلمان با بیش از هشتاد شرکت و کارخانه‌ای که در اختیار داشت گاز‌های شیمیایی تولید و در اختیار رژیم بعث قرار داد و اگر امروز ما مردم بزرگوار سردشت را میبینیم باید جنایت‌ها و حمایت‌های کشور آلمان را به یاد آوریم.

امام جمعه طارم با بیان اینکه در بمباران سردشت هزاران کودک، نوجوان، زنان و مردان مجروح و دهه‌ها نفر شهید شدند، عنوان کرد: امروز شاهد آن هستیم که مردم عزیز سردشت به علت حملات بمباران‌های شیمیایی دچار عوارضی از جمله پوستی، چشمی و ... شده و چندین سال است از آن رنج می‌برند.

این مسئول در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت:: طبق فرمود: ه رهبر انقلاب (مدظله العالی) این سلاح‌ها را چه کسی به رژیم بعثی داد، غیر از کشور‌ها یی که دم از حقوق بشر میزنند، آیا این‌ها وجدان دارند، آیا این افراد برای ارزش‌های انسانی و جان انسان‌ها احترام قائلند و آیا شرم نمی‌کنند که ادعا‌های واهی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای امام راحل (ره)، عنوان کرد:برجسته‌ترین نیرو‌های انقلابی و یاران امام (ره) در جریان انفجار سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و این نمونه‌ای بارز از موارد جنایات آمریکا در ارتباط با حقوق بشریت است و امروز خود آمریکا اولین نقض کننده حقوق بشر است.

حجت الاسلام منصوری در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ۱۷ هزار ترور شهید دارد، اظهار داشت: نمونه‌ای از این ترور‌ها هواپیمای مسافربری ایرباس ایران است که موجب شهادت ۲۹۰ تن از هموطنان بی گناه شد.

وی با اشاره به تبعیض و نژادپرستی در کشور آمریکا، عنوان کرد:سالانه ۱۲۰۰ نفر در این کشور بدست ماموران کشته می‌شوند و آن‌ها خود ناقضان حقوق بشر هستند و آمریکا جنایتکار با این شرایط حق ندارد از حقوق بشر صحبت کند.

امام جمعه طارم در ادامه تاکید کرد: ترور نافرجام مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ترور دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره)، بمباران مردم بی گناه سردشت، ترور امام جمعه یزد آیت الله صدوقی و سایر شهدای محراب، حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران نمونه‌ای از جنایات خصمانه آمریکا علیه بشریت است.


این مسئول خاطرنشان کرد: اگر امروز جنایاتی در جهان اتفاق می‌افتد، آمریکای جنایتکار به طور مستقیم و غیر مستقیم در آن دخالت دارد.

وی با بیان اینکه حضور آمریکا در کشور عراق قابل توجیه نیست، بیان کرد: آمریکا که خود بوجود آورنده داعش است به بهانه‌ی مبارزه با داعش وارد کشور‌ها شده و در حال حاضر مدت ۲۰ سال است در افغانستان به بهانه‌های واهی حضور دارد این در حالی است که خود حامی و تشکیل دهنده داعش است.

حجت الاسلام منصوری در ادامه با محکوم کردن آمریکا در خصوص نقض حقوق بشر و جنایاتی که مرتکب شده، گفت:آمریکا باید جواب تمام جنایات خود را بدهد.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: آمریکای جنایتکار با به شهادت رساندن ایشان چهره‌ی واقعی خود را به جهانیان ثابت کرد و مردم غیور ایران با حضور پرشکوه خود جواب دندان شکنی به ناقضان حقوق بشریت دادند.

حجت الاسلام منصوری در پایان با بیان اینکه حملات اخیر هوایی آمریکا در مرز عراق و سوریه منجر به شهادت برخی از غیر نظامیان حشد الشعبی شد، خاطرنشان کرد: امروز جنایت‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد و منجر به کشته شدن کودکان و نوجوانان و….. می‌شود پشت تمام این جنایات آمریکا است و آن‌ها خواستار حکومت در دنیا هستند و، اما این ثابت شده است که با ایستادگی و مقاومت میتوان در مقابل آن‌ها و جنایات آن‌ها ایستاد و با آن‌ها مقابله کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار