امام جمعه موقت تبریز:

اقدام رهبری برای زدن واکسن ایرانی اقتدار علمی کشور را نشان داد

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: اقدام حکیمانه و شجاعانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در زدن واکسن ایرانی اقتدار علمی جمهوری اسلامی را در عرصه‌های بین‌المللی نشان داد.
کد خبر: ۹۳۵۴۸۸۷
|
۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به موضع‌گیری‌های مختلف داخلی و خارجی در خصوص تزریق واکسن کرونای «برکت» از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: این اقدام رهبر معظم انقلاب سه نوع موضع‌گیری در سطح داخلی و خارجی را در پی داشت که اولین آن مربوط به افرادی بود که موافق این کار بودند و با تعریف و تمجید از این کار آن را نشان از اقتدار علمی کشور و شجاعت و آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب دانستند.

وی اظهار داشت: موضع دوم مربوط به نیروهای خودی و دلسوز نظام بود که متوجه عمق مساله نشده و با سطحی‌نگری معتقد بودند که این کار جان رهبر معظم انقلاب را به خطر می‌اندازد و تحلیل آنان به نوعی خوشایند دشمن بود.

حجت الاسلام عالی بیان کرد: موضع سوم مربوط به رسانه‌های بیگانه و وابسته به استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی بود که به دنبال تخطئه این اقدام بودند و اعلام کردند که این کار نمایشی است و ایران هنوز نتوانسته به تولید واکسن کرونا دست یابد.

وی با بیان اینکه آنان اعلام کردند که رهبر معظم انقلاب واکسن کرونا را آن هم از نوع خارجی در فصل زمستان زده است، ادامه داد: واکسن کرونای برکت نه تنها اولین واکسن ایرانی بلکه اولین واکسن جهان اسلام بوده و تولید آن الگویی برای ملت‌های مسلمان جهان است.

حجت الاسلام عالی یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در اوج تحریم‌های ظالمانه و در جنگ اقتصادی جهانی و وضعیت کرونایی، توانسته به پیروزی تولید واکسن کرونا دست یابد و دشمن از آن می‌ترسید و باور نمی‌کرد که ایران جزو ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا شود.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص واکسن برکت مبنی بر اینکه «این افتخار ملی را به معنای واقعی باید پاس بداریم» بیان کرد: اقدام حکمیانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب نشان داد که ما می‌توانیم و این کار موجب تشویق نخبگان و دانشمندان کشور و جهان شد.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به واقعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، اظهار داشت: شهید بهشتی با نام بردن از آفت‌های انقلاب اسلامی همواره تاکید می‌کرد که نباید اجازه داد عده‌ای از طریق انقلاب برای خود دکّان قدرت، ثروت، شهرت و ریاست درست کنند و باید مراقب بود خطری که انقلاب‌های دیگر را از بین برد، به انقلاب اسلامی ایران ضربه نزند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ۲۸ خردادماه یادآوری کرد: مردم دو وظیفه در انتخابات داشتند که یکی از آنها را با وجود نارضایتی و گلایه‌های بحق خود از برخی مسوولان با شرکت در انتخابات انجام دادند و با مشارکت ۴۸ درصدی خود در انتخابات دشمنان را مایوس کردند.

امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: دومین وظیفه مردم مطالبه‌گری از دولت و منتخبان در سطح رییس‌جمهوری و شوراهای اسلامی است و آنان با حضور در این انتخابات خواهان حفظ انقلاب و خون پاک شهدا و خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان بودند.

حجت‌الاسلام عالی با تاکید بر اینکه مردم و رسانه‌ها از منتخبان خود برای رفع مشکلات و نارسایی‌های جامعه مطالبه‌گر باشند، ادامه داد: مردم و رسانه‌ها باید هر جا خطایی دیدند، آن را به منتخبان خود تذکر دهند و جلو آن را بگیرند.

وی از منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها خواست در چهار سال آینده با انجام کار عملی و عمل خردمندانه مشکلات شهر را احصا و با مشورت با کارشناسان خلاءها و کمبودها را برطرف کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار