خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

استفاده از ظرفیت مردمی در مقابله با کرونا در پیک پنجم

جمالی پور گفت: در محلات با رویکرد اجتماعی و مردمی کردن امر مقابله با ویروس کرونا اقدامات لازم اجرا شود.
کد خبر: ۹۳۵۵۱۶۶
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هپاتیت اله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین که با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد بیان کرد: همچنان با ویروس کرونا با شکل های مختلف مواجه هستیم و این ویروس در اشکال مختلف وجود دارد و ما باید با رعایت دستورالعمل ها با این ویروس مقابله کنیم.

وی گفت: گزارش های جدید نشان می دهد میزان آلودگی در کشورها بالا رفته است و عادی انگاری موجب شیوع بیش از پیش این ویروس در جهان شده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: صرفا واکسیناسیون نمی تواند افراد را در مقابل ویروس کرونا بیمه کند اما واکسیناسیون می تواند منجر به افزایش ایمنی بدن آنها شود. لذا حتما ضرورت دارد در کنار واکسیناسیون رعایت کامل دستورالعمل ها همچنان ادامه یابد.

جمالی پور عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تا زمانی که این ویروس وجود دارد باید با جدیت جلسات ستاد را پیگیری کند. غفلت می تواند شرایط را سخت تر کند و امروز با نوعی فرسودگی ناشی از انتشار ویروس مواجه هستیم و اگر غفلت کنیم قطعا شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد. بر همین اساس بدون هیچ وقفه و معطلی امور مربوط به پیشگیری از کرونا اجرا شود.

وی افزود: در خصوص شهرستان ها حتما باید نقطه یابی انجام شود و با توجه به شناختی که از نحوه آلودگی پیدا می کنیم، تجمعات را با دقت کنترل و نظارت نماییم و اجازه ندهیم که برگزاری تجمعات، موجب عادی انگاری شود. نظارت در کنار فعالیت های اجتماعی یک امر جدی است و علوم پزشکی با جدیت باید این امر را اجرا نماید.

مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: فرمانداران اختیار تام برای شهرستان های خود در راستای مدیریت و پیشگیری از کرونا دارند اما مشورت در امور قطعا نتایج مطلوبی خواهد داشت. لذا برای کنترل و پیشگیری از بیماران می توانند از ظرفیت معتمدین محلات نیز استفاده نمایند.

جمالی پور اضافه کرد: ما باید از همه ابزار برای مدیریت استفاده کنیم و لذا برای موفقیت باید از ظرفیت مردم برای مقابله با کرونا بهره مند شویم که این امر موجب ایجاد توفیقات بیشتری خواهد شد. لذا حتما در محلات با رویکرد اجتماعی و مردمی کردن امر مقابله با ویروس اقدامات لازم اجرا شود.

وی یادآور شد: در (NGO) ها و انجمن های فرهنگی مساجد و بسیج و غیره باید اجماع و همکاری عمومی تقویت شود و مردم به عنوان مهمترین عنصر و عامل پیشگیری از این بیماری مهلک باشند.

استاندار قزوین ضمن اشاره به این نکته که رسانه های استان فعالیت بسیار خوبی در امر فرهنگ سازی و پیشگیری از بیماری داشته اند که قابل تقدیر است بیان کرد: اساسا امر حکومت داری با مشارکت مردم انجام می شود لذا باید بجای استفاده از ابزارهای قهری از ابزار انسجام و همدلی استفاده نماییم چرا که تجربه ثابت کرده هرکجا که با هم هستیم با مدیریت موفق مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها