خبرهای داغ:

کل اعتبارات روستایی شهرستان شاهرود در سال ۱۳۹۹، ۱۷ میلیارد تومان/نیاز به توجه ویژه مسئولان

شاهرود_فرماندار شاهرود گفت: کل اعتبار روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری در سال گذشته در شهرستان شاهرود، ۱۷ میلیارد تومان بود که نیاز است توجه ویژه‌ای به این مهم صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۱۹
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
کل اعتبارات روستایی شهرستان شاهرود در سال ۱۳۹۹، ۱۷ میلیارد تومان/نیاز به توجه ویژه مسئولانبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در همایش روز دهیاری‌ها در سالن شهید مفتح شهر بسطام اظهار کرد:شهرستان شاهرود ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های قابل اعتنایی دارد که می‌تواند اثر گذاری ویژه‌ای در بُعد‌های مختلف در کشور داشته باشد.
وی افزود: همجواری با کویر و گرمای با شدت در فصل تابستان، خیلی از بحث‌های اقتصادی ما را تحت الشعاع خود قرار داده و نداشتن آب‌های سطحی، چاه‌هایی که سال به سال افزایش عمق پیدا می‌کنند و چشمه‌هایی که خشک شده اند، باعث شده تا در بحث آب شرب و کشاورزی مشکلات داشته باشیم.
فرماندار شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: ۶ هزار هکتار باغات زردآلو در شاهرود، اقتصاد ۹ هزار خانواده را تامین میکند که چندین سال است به واسطه سرما، بحث برداشت و اقتصاد این خانوار‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه گرما و کم آبی بر تولید گندم و جو نیز تاثیر گذاشته است، گفت: ما جز ۷ یا ۸ شهرستان پهناور کشور هستیم و خیلی از شاخص‌هایی که باعث تامین امکانات در شهرستان‌های کشور می‌شود، در شهرستان شاهرود موجب کم توجهی و بی مهری قرار می‌گیرد.
جلالی تصریح کرد: در حوزه درمان و بر اساس شاخص ها، برای هر ۴ هزار نفر یک مرکز درمانی دیده شده است که این مهم در منطقه بیارجمند با ۶ هزار جمعیت، لحاظ نشده است.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ روستا در شهرستان شاهرود وجود دارد که تعداد ۸۱ روستا دارای دهیاری هستند، افزود: ما هنوز در شهرستان شاهرود روستا‌هایی داریم که برق ندارند، اینترنت مهیا نیست، جاده در اختیار ندارند، نیاز است تا از منابع در اختیار معاونت امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، برای این‌مهم اعتباری ویژه لحاظ شود.
جلالی تاکید کرد: کل اعتبار روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری در سال گذشته در شهرستان شاهرود، ۱۷ میلیارد تومان بود که نیاز است توجه ویژه‌ای به این مهم صورت گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار