خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در بازدید از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور؛

امنیت شمالغرب کشور مرهون خون شهیدجعفرخانی و ۱۲ ستاره طلایی همراه وی است

سردار رفیعی گفت: ما این پیروزی را مدیون شهید جعفرخانی عزیز و ۱۲ ستاره طلایی همراهش هستیم که این افتخار ابدی را نصیب جمهوری اسلامی ایران کرد.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۴۹
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در بازدید از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور و در جمع رزمندگان سپاه استان در این مناطق بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از دفاع مقدس در مناطق شمال غرب پایگاه های ثابت نداشته و در نقاط مرزی مستقر نبوده البته با وجودی که نیروهای ناجا در این مناطق پاسگاه های محلی داشتند اما دشمنان با استفاده از نیروهای میدانی پیرامون کشور، چه در عراق و ترکیه یا بعضی از معترضین داخل کشور که سازماندهی شده بودند، شاخه ایرانی پژاک را بوجود آوردند.

وی گفت: در بخشی از زمان تا سال ۸۶ گروهک پژاک در منطقه شمالغرب حضور داشته اما عملیات نظامی انجام نمی داد. از سال ۸۶ به بعد این گروهک شروع به اقدامات مسلحانه در شمالغرب کشور کرد.

سردار آتانی در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۰ با سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، سپاه ابتدا با نیت رزمایش وارد منطقه شده و به امور عمرانی پرداخت و هنگامی که گروهک پژاک به واسطه تحریک دشمنان اقدام به عملیات مستقیم و مسلحانه کرد، نیروی زمینی علی ابن ابیطالب(ع) و تیپ صابرین و تیپ ۴۸ فتح و توپخانه های سپاه همگی در منطقه مستقر شدند و سرآمد این عملیات نیز ارتفاعات جاسوسان بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: همه این اتفاقات رقم خورد و اگر فاتح بزرگ امنیت پایدار منطقه در شمال غرب را به نام مبارک شهید جعفرخانی بگذاریم سخن گزافی نگفته ایم.

وی اضافه کرد: اگر مصداق کلید همه فتح های دفاع مقدس را خرمشهر بدانیم که آمریکایی ها با پنج قدرت غربی که پشتیبان آنها بوده و یا داعش با ۸۰ هزار گروه مسلح که در سوریه کنار رفته و پژاک با ۴ منطقه که آنها را مناطق استراتژیک و راهبردی می دانستند، امروز ما فاتح و تثبیت کننده امنیت پایدار مردمی در شمالغرب هستیم.

سردار رفیعی آتانی گفت: ما این پیروزی را مدیون شهید جعفرخانی عزیز و ۱۲ ستاره طلایی همراهش هستیم که این افتخار ابدی را نصیب جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با اشاره به گفته سردار عراقی در مورد شهید جعفرخانی گفت: او فرمانده بی بدیل جنگ های نامنظم و چریکی بود.

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه تصریح کرد: ما باید کارشناسان تحلیل نظامی داشته باشیم و از اتفاقاتی که در گذشته رخ داده برای اقتدار بیشتر کشور عبرت بگیریم و پدافند خود را تجهیز نماییم.

وی افزود: بعد از این نیز باید عبرت بگیریم که اگر روزی در فرکانس آسمان ما اختلالی رخ داد، دیگر هواپیمای مسافربری را مورد هدف قرار ندهیم. اگر در همه امور از خداوند متعال کمک بگیریم دیگر شیطان مسلط بر ما نخواهد شد و طبق فرموده مقام معظم رهبری، حتی باید برای خرید بند کفش خود نیز از خداوند کمک بگیریم.

سردار آتانی در پایان گفت: آرزو و آمال بنده از زمانی که مسئولیت خطیر و سنگین و کسوت فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان بر عهده ام نهاده شده این است که از شهید جعفرخانی عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب خواستارم شافع من بود و برای روسفیدی این بنده حقیر در مقابل خداوند و مردم شریف استان دعاگویم باشند و هرچه زودتر به کاروان شهدا پیوسته و این مسئولیت خطیر و سنگین را بر دوش دیگران بگذارم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها