خبرهای داغ:
سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف استان

آغاز به کار ستاد صبر در استان قزوین

حجت الاسلام حیدری گفت: به منظور توجه نظام مند به ظرفیت های نهادهای مردمی در ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و ارتقای فرهنگ سازش، ستاد صبر تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۳۵۶۶۰۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف استان در نشست آغاز به کار ستاد صبر گفت: ورود بیش از 19 میلیون پرونده به دستگاه قضایی کشور زیبنده نظام اسلامی نیست و بر این اساس و با تاکید آموزه های قرآنی و روایی مبنی بر لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و به منظور توجه نظام مند به ظرفیت های نهادهای مردمی در ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و ارتقای فرهنگ سازش ستاد صبر تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ضمن اشاره به اهداف تشکیل این ستاد افزود: اعتلای فرهنگ صلح، سازش و رضایت، ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر، نظام مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه با رویکرد صلح و سازش، اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران از جمله این هدف ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در ادامه افزود: در سال گذشته به لطف خداوند و تلاش شوراهای حل ختلاف شاهد افزایش 35 درصدی سازش در پرونده ها بوده ایم که این رقم در خرداد ماه سالجاری به 37 درصد افزایش یافته است، اما قطعا این میزان سازش در پرونده ها کافی نیست.

این مقام قضایی تصریح کرد: جهت تشویق مردم به سازش و کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیتهای ستاد صبر استان می توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم که جهت دستیابی به این مهم باید مشکلات و موانع ایجاد صلح و و در ادامه راهکارهای رفع آن و ایجاد سازش احصا گردد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار