امام جمعه ساوه عنوان کرد:

عادی سازی بی حجابی و آندلوسیزه کشور هدف اصلی دشمن/کمپین حجاب اختیاری از نقشه‌های شوم آمریکا است

حجت الاسلام دکترحسینی گفت:عفاف و حجاب در نظام جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است . حجاب یک رفتار، پوشش که برای آقایان و خانم ها است ولی برای خانم ها بیشتر تآکید شده است و عفاف یک صفت درونی است.
کد خبر: ۹۳۵۶۷۸۹
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان ساوه  در جمع بانوان ساوجی گفت:عفاف و حجاب در نظام جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است. حجاب یک رفتارو پوشش برای آقایان و خانم‌ها است، ولی برای خانم‌ها بیشتر تآکید شده است و عفاف یک صفت درونی است.


وی با اشاره به آیات قرآنی و روایات گفت:روسری و مقنعه و چادر انواع پوشش است که در قرآن بر آن تآکید شده است و فلسفه عفاف و حجاب برای مصونیت پیدا کردن است و عفاف و حجاب هر دو با هم در قرآن آمده است.


وی عفاف را یک حالت نفسانی درونی که مانع غلبه شهوت می‌شود تعریف کرد و افزود:عفت در کلام، نگاه و رفتار و بالعکس  عدم شناخت، مشکل اعتقادی  و هویتی را از عوامل بی حجابی عنوان کرد که باید فرهنگ سازی و تذکرلسانی انجام داد.


حجت الاسلام دکتر حسینی گفت: حجاب یک انضباط اجتماعی برای جامعه اسلامی و انسانی است، در تمام دنیا پوشش یک قانون است و اختلاف در حد پوشش جوامع مطرح است که این فرهنگ اسلامی مسلمانان طبق وحی و دستور خداوند بوده است.


امام جمعه ساوه در ادامه افزود: حجاب در قرآن دستور است، ولی در جمهوری اسلامی بعد از انقلاب به مسئله سیاسی تبدیل شده است و برخی از آن به عنوان ابزاری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده‌ی کنند و برخی به دنبال عادی سازی بی حجابی و آندولیزه کردن کشور هستند و کمپین حجاب اختیاری از نقشه‌های شوم آمریکا است و هر زن چادری، یک پرچم نظام جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات