خبرهای داغ:
مسوول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

عدم الگوی زن مسلمان، زمینه ساز ترویج فرهنگ بیگانه در جامعه

حیدری گفت: متأسفانه یکی از کمبودهای معرفتی مهم در جامعه ما مشخص نبودن الگوی زن مسلمان است که به خاطر این کمبود، فرهنگ بیگانه و باور غلط در جامعه تسلط پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۷۰۴۲
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

مهناز حیدری، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه امام حسین (ع) بوئین زهرا در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: زن مسلمان در جامعه اسلامی و در زندگی شخصی و اجتماعی خود باید زندگی و سیره فاطمه زهرا(س) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهد. با این الگوی ناب می توان در کنار همسرداری و تربیت فرزندان، در صحنه های حساس سیاست و اجتماع نیز نقش فعال و پویا ایفای کرد.

وی افزود: الگوپذیری از زندگی و شخصیت جامع فاطمه زهرا(س)، الگویی هوشمند و قدرتمند است. تقوا، پاکدامنی، بی اعتنایی به دنیا و پارسایی، مقاومت، رنج پذیری، عبادت و شجاعت حضرت فاطمه زهرا(س)؛ بزرگترین زن تاریخ، می تواند بهترین نمونه و الگوی رفتاری و معرفتی برای زنهای جامعه امروزی باشد.

حیدری، مشخص نبودن الگوی زن مسلمان را عامل نفوذ فرهنگ بیگانه دانست و گفت: زن امروز دنیا در زندگی شخصی و اجتماعی خود دنبال الگو است، اگر الگوی او فاطمه زهرا(س) و زینب کبری (س) باشند، جامعه اسلامی با تربیت این الگوهای زهرایی و زینبی می تواند دنیا و تاریخ را تحت تأثیر خود قرار دهد، اما متأسفانه یکی از کمبودهای معرفتی مهم درجامعه ما مشخص نبودن الگوی زن مسلمان است که به خاطر این کمبود، فرهنگ بیگانه و باور غلط در جامعه تسلط پیدا کرده است.

مسوول بسیج جامعه زنان شهرستان بوئین زهر، فاطمه زهرا (س) را اوج قله ولایت و معنویت دانست و تصریح کرد: اگر زنان جامعه ما مقامات و کمالات معنوی و مادی فاطمه زهرا (س) را درک کنند، حقیقتاً این بزرگ بانوی جهان اسلام در اوج قله ولایت و معنویت انسانی و تکامل بشری قرار دارد. ایشان در حقیقت اولین شهیده راه ولایت است و فجر تابانی است که از گریبان او، خورشید امامت، ولایت و نبوت درخشیده و پا گرفته است.

حیدری در پایان سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های متنوع بسیج جامعه زنان در هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش عفاف و حجاب با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی، نمایشگاه عروسک های محجبه و همایش دختران فاطمی، همایش پرچمداران حجاب فاطمی در شهرهای دانسفهان، شال، سگزآباد و ارداق، مسابقات کتابخوانی از کتاب الگوی سوم زن مسلمان، مسابقه دلنوشته در مورد حجاب و وصایای شهدا در ارتباط با عفاف و حجاب، مسابقه نقاشی با موضوع حجاب، تولید محتوا در فضای مجازی، کرسی های آزاد اندیشی با حضور نوجوانان در خصوص چرایی عفاف و حجاب، پویش سراسری ارسال تصاویر و فیلم های یک دقیقه ای از حضور دختران در کنار پدران در اماکن تفریحی با موضوع یک روز خوب من و بابام، تجدید میثاق با شهداء، اهدا شاخه گل به کودکان و نوجوانان محجبه، تجلیل از بانوان محجبه در ادارات، برنامه های ورزشی برای دختران، برگزاری نشست های کارگاهی عفاف و حجاب و تاثیر آن در تحکیم بنیان خانواده و برنامه های متنوع دیگری در فضای حضوری و مجازی در سطح رده های خواهران از ویژه برنامه های بسیج جامعه زنان شهرستان بوئین زهرا در هفته عفاف و حجاب خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار