استاندار مرکزی:

طرح جامع آلودگی هوا باید از جامعیت برخوردار باشد/تعطیلی اصناف و مراکز دیگر به صلاح استان نیست

سید علی آقازاده گفت:گزارشات مشاور طرح جامع کاهش آلودگی هوا از کلیت بسیاری برخوردار بود و هر شهروند اراکی از این اطلاعات مطلع است و لذا نیاز است طرح در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی بررسی و پیگیری شود.
کد خبر: ۹۳۵۷۳۵۸
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: حساسیت و اهمیت موضوع محیط‌زیست همواره در بین مسئولین استان دیده می‌شود و هر اقدامی که در راستای ایجاد هوای پاک برای شهروندان باشد قطعاً از آن حمایت خواهیم کرد.

آقازاده اظهار کرد: گزارشات مشاور طرح جامع کاهش آلودگی هوا از کلیت بسیاری برخوردار بود و هر شهروند اراکی از این اطلاعات مطلع است و لذا نیاز است طرح در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی بررسی و پیگیری شود.

وی ادامه داد: طرح جامع آلودگی هوا و بازنگری آن باید از جامعیت برخوردار باشد و قابلیت اجرایی شدن و عملیاتی شدن داشته باشد و به‌ عنوان یک طرح جامع همواره در اختیار و پیش روی مسئولین و مدیران قرار گیرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: متأسفانه در سال ۱۴۰۰ تا بیست و یکم تیرماه میزان روزهای آلاینده برای همه گروه‌های سنی ۴ روز بوده که بی‌سابقه است و این نسبت به سال ۹۹ که تنها ۱ روز بوده رشد قابل توجه داشته و نشان از این دارد کاملاً شرایط اضطراری است.

آقازاده اظهار کرد: نکته قابل‌توجه این است عمده منشأ آلودگی هوا در سال ۱۴۰۰ منشأ خارج از استان و کشور و حتی منطقه است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که از ابتدای سال جاری در استان مرکزی داریم؛ مدارس، دانشگاه‌ها تعطیل و برخی از صنایع کم فعالیت شده‌اند و در نتیجه ترافیک را به حداقل ممکن رسانده همه نشان از خارجی بودن منشأ آلودگی هوای اراک دارد و البته سوخت مایع هم در نیروگاه مصرف نشده است.

استاندار مرکزی افزود: عمده کارشناسان محیط‌زیست اعتقاد دارند منشأ آلودگی هوای اراک در سال ۱۴۰۰ منشأ خارج از استان دارد که این مسئله باید در اظهار نظرات مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: سال جاری با وجود گرم ترین و کم بارش ترین سال در طی یکصد سال گذشته هستیم که این دو شاخصه مشکلات زیادی ایجاد کرده و همه شاخصه ها نشان از غیرطبیعی بودن شرایط دارد.

وی اضافه کرد: بیماری کرونا از ابتدای امسال بسیاری از فعالیت های جاری همچون مدارس، دانشگاه ها، ادارات و سایر را با محدودیت مواجه کرده و در شرایطی که بسیاری از فعالیت ها با محدودیت برگزار می شوند برگزاری کمیته اضطرار برای تعطیلی اصناف و مراکز دیگر به صلاح استان و کشور نیست.

وی ادامه داد: تعطیلی بیش از این مقدار علاوه بر اینکه به ضرر استان است به رشد اقتصادی و تولید کشور ضربه جدی وارد می کند و قطعاً برگزاری کمیته اضطرار نمی‌تواند معجزه کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در طی سه ماه اخیر بیشترین تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها را در استان شاهد هستیم و این در شرایطی رقم می‌خورد که شب‌ها از ساعت ۲۲ و قبلاً ۲۱ ترددها ممنوع بوده است و لذا این‌ها نشان‌دهنده منشأ خارجی آلودگی هوا دارد.

آقازاده در ادامه با انتقاد از مطالبه گری برخی از رسانه‌های در خصوص مباحث آلایندگی شهر اراک گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها که نشان از بی‌اطلاعی آنها و برخی هم که مخاطب ندارند اظهارات و مطالب غیرمنطقی منتشر می‌کنند که نشان از غرض‌ورزی آنها دارد.

وی اظهار کرد:نباید در این شرایط سخت کشور به تنش‌ها دامن بزنیم و ناامیدی را در استان ترویج دهیم و نیاز است باهم افزایی و وحدت همه‌جانبه برای مدیریت بهتر شرایط تلاش کنیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: همه ادارات و دستگاه‌های مسئول نسبت به وظایف و مسئولیت‌های خود کاملاً هوشیار هستند و حساسیت ویژه‌ای باید داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار