خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی؛

«طرح جوانی جمعیت» اقدام مجلس در حمایت از خانواده

دکتر محمدبیگی گفت: ماحصل تلاش‌های اخیر مجلس، قانون طرح جوانی جمعیت بود که با اجرای این قانون شاهد ایجاد تسهیلات ویژه در راستای حمایت از خانواده است.
کد خبر: ۹۳۵۷۸۷۶
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و سالروز واقعه مسجد گوهر شاد، که در پارک ایثار قروین برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۱۴ و همزمان با سلطنت پهلوی در ایران، به عده ای، با تدابیر و تحت نفوذ شبکه غربی در کشور به نام نظام شاهنشاهی، اختیار داده شد تا چادر از سر زنان ایرانی بکشند.

چادر، پوشش موقر حجاب و عفاف زن ایرانی

وی گفت: امروز ما با افتخار به خود می بالیم که پس از گذشت یک قرن از این حادثه خونین، چادر بر سر زنان مسلمان ایرانی همچنان استوار ایستاده و لباس موقر حجاب و عفاف زن ایرانی همچنان زیبنده وجود عفیف و پاکدامن و نجیب دختر ایرانی با حیاست.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز دختران نجیب و پسران غیرتمند ما با زندگی عفیفانه سعی دارند خود را برای آینده ای آماده کنند که وقتی وارد زندگی مشترک شدند به همراه همسرانشان به آرامشی که در قرآن به آن ذکر شده برسند.

امروز نیازمند تربیت عفیفانه دختران و پسران هستیم

عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: ما امروز نیازمند تربیت عفیفانه دختران و پسران خود هستیم. برای این تربیت عفیفانه که همراه با نجابت خانواده های ایرانی است، نیازمند آماده سازی زیرساخت هایی در این زمینه هستیم.آماده سازی بخشی از این زیرساخت ها به عهده دولت و حاکمیت است. گوشه ای دیگر به تربیت فرزندان توسط والدین ارتباط دارد.

محمدبیگی در ادامه افزود: رفتار والدین با دختران، به ویژه از سوی پدر، نباید به گونه ای باشد که دختر از پدر فاصله بگیرد و در دام محبت ظاهری شیاطین گرفتار شود. اگر والدین به فرزند خود که در سن ازدواج قرار دارد سخت بگیرند و برخی آداب و رسوم و مسائل مادی و تحصیلی را مانند بت جلوی چشم خود و جوان در شرف ازدواج پرورش دهند، ناآگاهانه مانع ازدواج و پیوند همسری آنها در سنین مناسب می شوند.

جوانان برای زندگی مشترک، نیازمند کاهش آسانسوری قیمت مسکن هستند

وی ادامه داد: مسئولین دولتی موظفند تا به مساله مسکن جوانان رسیدگی کرده و در راستای تحقق تامین آن تلاش کنند. دولتمردان دولت سیزدهم باید بدانند که جوان امروز ما برای آغاز زندگی مشترک، نیازمند تامین و طرح های ایجاد جهش مسکن است. امید است با کاهش بهای آسانسوری مسکن در آینده، جوان در شرف ازدواج بتواند بدون دغدغه با خرید مسکن صاحب آن شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر صمت، باید در صدد ایجاد صنایع اشتغالزایی باشد اضافه کرد: علاوه بر این، وزیر کار هم باید در جهت ایجاد طرح های اشتغالزایی برای جوانان تلاش نمایند و در این راستا نهادهای فرهنگی باید متولی طرح های فرهنگی، ترویجی و تبلیغی باشند و فواید ازدواج را برای خانواده ها و جوانان بیان کنند.

ایجاد ازدواج آسان، وظیفه همگانی

دکتر محمدبیگی ادامه داد: اگر بخواهیم دختران و پسرانمان در جامعه با پاکدامنی و نجابت وارد زندگی مشترک شوند و زندگی عفیفانه ای را تشکیل دهند، باید تمامی عوامل در محیط خانه تا اجتماع و حوزه های علمیه و دانشگاه دست در دست هم دهند تا با راه اندازی نهضت خدمت به جوانان، امر ازدواج که درگیر افکار غلط ماست، آزاد شود تا جوانان ما شاهد تسهیل ازدواج آسان باشند و بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

وی یادآور شد؛ مجلس شورای اسلامی در سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در عرصه حمایت از خانواده، ازدواج و جوانی جمعیت بودیم. ماحصل تلاش‌های اخیر قانون طرح جوانی جمعیت بود. با اجرای این قانون شاهد تخفیفات بیمه ای، مالیاتی و بهره مندی از تسهیلات بانکی با سود کم بهره و طولانی مدت در راستای تشکیل زندگی زوج های جوان خواهیم بود.
 
دکتر محمدبیگی در پایان گفت: بخش دیگری از مصوبات این قانون، تخصیص وام مسکن برای نوعروسان و همچنین اعطای تسهیلات ویژه متولدین سال جاری می باشد که شامل تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت به میزان ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است که به والدین خانواده هایی که صاحب فرزند اول تا پنجم اختصاص می یابد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار