اعتراض داوطلبان شوراهای شهرستان قدس به ثمر نشست:

فرمانداری تسلیم شد و دستور بازشماری آراء را صادر کرد/یک عضو اصلی شورا حذف و علی البدل جایگزین آن شد

با اعلام نتایج قطعی انتخابات شوراهای شهر قدس در ماه گذشته و به دنبال آن، اعتراض داوطلبان مبنی برتخلفات انتخاباتی، فرمانداری این شهرستان را پس از 33 روز سکوت وادار کرد تا دوباره بازشماری آراء را آغاز کند.
کد خبر: ۹۳۵۹۳۴۶
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران: پس از انتخابات خرداد ماه و اعلام قطعی نتایج شوراها، تخلفاتی هم از داوطلبان در اکثر شهر‌های کشور در لنز دوربین گوشی های کاربران اجتماعی مشهود شد و اشاعه یافت.

از این میان، با توجه به اسناد و ادله‌ای که در فضای مجازی دست به دست شد، شهرستانِ قدس استان تهران بیشترین میزان تخلفات انتخاباتی را در خود ثبت کرده بود، که با وجود اعتراض  نامزدهای منتقد اقدامی صورت نگرفت و تا آنکه پس از گذشت یک هفته،  امام جمعه  در تریبون نماز جمعه نسبت به تخلفات گسترده بعضی از داوطلبان هشدار داد و از دستگاه قضایی خواست،  اقدامی عاجل صورت دهد و متخلفین را به مردم معرفی کند.

حتی در سفر اخیر "غلامحسین محسنی اژه ای"، رئیس جدید قوه قضائیه به شهرقدس ، (که نخستین سفر وی نیز پس از نشستن در این مَسند بود) جمعی از دواطلبان معترض شهرستان، در حضور او نسبت به داد و ستد آرای انتخاباتی و برخی تخلفات صورت گرفته انتقاد کردند و از رئیس دستگاه قضاء خواهان دنبال کردن این پرونده شدند، که البته گلایه آن‌ها در حضور اژه‌ای نیز مُثمر ثمر واقع شد و به نظر می‌رسد پی جویی‌های انجام شده از سوی قوه قضائیه باشد ، که فرماندار شهرستان قدس را تحریص کرده،  تا دستور بازشماری آراء را صادر کند.

روز دوشنبه ۲۸ تیرماه "لیلا واثقی" فرماندار شهرقدس و رئیس حوزه انتخابیه این شهرستان، از شمارش مجدد آرای شوراها خبر داد و همچنین ازشهروندان خواست، به اخبار غیر رسمی و نتایج انتخابات در فضای مجازی  اهمیت ندهند، چرا که مرجع اصلی خبر‌ها، فرمانداری و ستاد انتخابات است.

اکنون بنابر آخرین گزارش‌های تاییده نشده از منابع آگاه، خبر‌ها تا به این لحظه از حذف "روح انگیز یوسفی" منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهرقدس و ورود "داوود گرجی" عضو علی البدل این دوره حکایت دارد.

روح انگیز یوسفی، در رده هشت اعضای اصلی شورا‌های اسلامی ثبت گردیده بود و به باور بعضی از شهروندان، حذف چنین نامزدی که بدون پشتوانه و لابی سیاسی بوده، مطمئناً آسان‌تر و بی دردسرتر از دیگر اعضای اصلی است، چون به گفته آنها بیشترین تخلفات انتخاباتی را اسامی اول، دوم و سوم مرتکب شده بودند.
 
سامان ازکات

انتهای پیام//
ارسال نظرات