خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین؛

نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به مناطق سیل زده استان هستند

مهدیخانی گفت: با توجه به سیل روز گذشته، استان در آماده باش کامل بوده و نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به این مناطق هستند.
کد خبر: ۹۳۶۲۲۱۹
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

قدرت اله مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: از ابتدای هفته جاری، استان درگیر بارندگی و تغییر محسوس آب و هوا بود و با توجه به پیش بینی هواشناسی، شدت بارندگی ها دیشب به نسبت روزهای گذشته بیشتر بوده و امروز و فردا نیز شاهد سامانه بارندگی خواهیم بود.

وی گفت: بیشترین خسارت ناشی از سیل شب اخیر در شهرستان آوج در روستای شهید آباد، وروق و خاگینه و شهر اوج بود که این امر موجب قطعی برق در برخی روستاهای شهرستان آوج شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به خسارات جانی سیل شب اخیر آوج اظهار کرد: متاسفانه ۳ فوتی و ۲ مفقودی جز آمار سیل اوج است و تعدادی خودرو شامل تراکتور، مینی بوس، خودرو شخصی و موتورسیکلت نیز جزو آمار این رخداد طبیعی است.

وی افزود: شب گذشته جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور معاون عمرانی استان در فرمانداری برگزار شد و با تعیین شرح وظایف دستگاه ها، مقرر شد مدیران در شهرستان حضور یابند و تیم‌های ارزیابی نیز جهت ارزیابی از خسارت تاسیساتی که در آوج و آبگرم اتفاق افتاده در منطقه حضور یابند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در ادامه با اشاره به سیل روز گذشته در منطقه الموت شرقی عنوان کرد: به دلیل شدت بارش و جاری شدت سیلاب، به روستاهای منطقه الموت شرقی نیز خساراتی وارد شده و به تعدادی خودرو و منازل مسکونی خسارت وارد شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه جریان سیلاب موجب مفقود شدن دو نفر از اهالی منطقه شد که با پیگیری تیم های امدادی، جسد یکی از مفقودین پیدا شد و نیروهای هلال احمر به دنبال جسد دیگر هستند.

مهدیخانی در ادامه تصریح کرد: بیشترین خسارات در منطقه الموت شرقی بوده و بیست روستای این منطقه دوار قطعی برق شدند که برق رسانی به برخی روستاها به اتمام رسیده و پیگیر امداد رسانی به روستاهای آسیب دیده هستیم.

این مسوول ادامه داد: همچنین بر اثر سیلاب، گاز برخی روستاهای منطقه قطع شده که به لوله های فرعی موجب آسیب جدی رسیده و پانزده روستا خسارت دیده اند.

مهدیخانی یادآور شد: همچنین بر اثر سیلاب، راه تعدادی از روستاها مسدود شده بود که راهداری و حمل و نقل مشغول بازگشایی جاده ها هستند و این اقدام نیروهای راهداری بسیار قابل تقدیر است‌.

وی افزود: بیشترین خسارت به کشاورزی منطقه وارد شده که بیشترین کشاورزی در حریم بستر رودخانه بوده و متاسفانه شامل خسارت سیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: یا توجه به پیش بینی وضع هوا، استان در آمادگی کامل قرار دارد و هر چند که بارش ها به‌ اندازه روز گذشته نخواهد بود اما کلیه دستگاه ها تا پایان هفته در آماده باش قرار دارند.

مهدیخانی ضمن تقدیر از رسانه ها در همکاری با مدیریت بحران استان، از هم استانی ها خواست تا ضمن لغو سفرهای غیرضروری از اتراق در مسیر رودخانه و تردد به مسیرهای کوهستانی در شرایط نامساعد آب و هوا پرهیز نمایند.

وی گفت: همچنین هم استانی های عزیز در زمان ورزش باد و بارش های شدید، به دلیل اینکه امکان قطعی برق وجود دارد از آسانسور استفاده ننمایند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار