رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

فیشینگ کار 17 ساله رمز ارزها دستگير شد

سرهنگ آنقی از دستگیری هكر 17 ساله اي كه در بازار رمز ارزها فعاليت داشت خبر داد و گفت: از متهم تا کنون بیش از 10 هزار دلار رمز ارز کشف شده است.
کد خبر: ۹۳۶۲۲۶۵
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ " احسان آنقی " در تشریح این خبر بیان داشت: چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارائه مرجوعه قضائی، درخواست رسیدگی به برداشت غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی اش را به این پلیس ارائه داد و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شاکی برای انتقال وجه به صورت اینترنتی از طریق موتور جست وجوگر گوگل به دنبال سایت بانک مورد نظر خود بوده و بدون توجه به جعلی بودن آدرس درگاه، در دام فیشینگ سارقان اینترنتی گرفتار شده است.

رئیس پلیس فتا استان مركزي افزود: در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا براي شناسایی متهم پرونده، نکته قابل توجه در این پرونده تیزهوشی متهم در پاک کردن رد پای خود و پنهان ماندن شیوه و شگرد انتقال وجوه سرقتی بوده که کار را برای کارشناسان پلیس بسیار سخت می کرد .

سرهنگ " آنقی" اظهار داشت: با اقدامات تخصصي کارشناسان پلیس فتا در بررسی نقاط مبهم پرونده، سرانجام تحقيقات به نتیجه رسید و جوانی 17 ساله در استان تهران شناسایی و پس از هماهنگی قضائی،دستگیر و به يگان انتظامي دلالت شد.

وی با اشاره به شیوه و شگرد این نوجوان که وجوه سرقتی را در بازار ارزهای دیجیتال به مصرف می رسانده، افزود: در تجهیزات توقیف شده از متهم تا کنون بیش از 10 هزار دلار رمز ارز کشف شده و سایر کیف پول های متهم نیز در دست بررسی و رمز گشایی است

این مقام انتظامی با اشاره به این موضوع که گزارش این متهم جوان به سایر استان ها برای جمع آوری پرونده های مشترک ارسال شده است، بیان داشت: هموطنان در صورت وجه تشابه برداشت غيرمجاز از حساب بانكي خود به منظور خريد رمز ارز، می توانند با مراجعه به پلیس فتا شهر سکونت خود موضوع را بررسی کنند.

وی در پایان از هم‌استانی های عزیز خواست در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به صورت 24 ساعته موضوع را با کارشناسان مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 در میان گذاشته و از مشاوره و خدمات کارشناسان این پلیس بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار