مدیرکل انتقال خون کردستان:

انتقال خون کردستان در تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای اهداکنندگان است

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: همه ساله پایگاه‌های سیار خون در روز‌های تاسوعا و عاشورا پذیرای اهداکنندگان در قالب طرح نذر خون بود که امسال فقط در ۲ مرکز ثابت سنندج و سقز پذیرای عزاداران هستیم.
کد خبر: ۹۳۶۴۰۴۹
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  محمدسعید کریمیان اظهار داشت: طرح نذر خون در محرم و صفر هفتمین سالی است که اجرا می‌شود و هدف آن توزیع اهداکنندگان خون از آغاز محرم تا پایان صفر است.

وی اضافه کرد: در دهه اول محرم پارسال ۷۷۱ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت سنندج و سقز مراجعه و از این تعداد ۶۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون کردستان افزود: این در حالی بود که سال قبل از آن (۱۳۹۸) یک هزار و ۵۷۰ نفر از آغاز ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی به پایگاه‌های انتقال خون کردستان مراجعه و در مجموع یک هزار و ۱۵۴ واحد خون کامل اهدا کردند.

کریمیان گفت: امسال هم مانند سال گذشته بخاطر شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا پایگاه‌های سیار که در تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر‌های بیجار، قروه و سریش‌آباد دایر می‌شد، تعطیل است و اهداکنندگان می‌توانند برای ادای نذر خود به مراکز سنندج و سقز مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون کردستان تاکید کرد: ساعت کاری این سازمان در روز‌های تاسوعا و عاشورا از ۷:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ است و تعداد کارکنان برای سهولت اهدای خون عزاداران، افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر به انتقال خون استان مراجعه کرده و ۱۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به تامین ۱۰۰ درصدی نیاز مراکز درمانی استان یادآور شد: خون مازاد بر نیاز استان با توجه به شرایط کرونا و کاهش آمار اهدا خون در کشور، در قالب شبکه خونرسانی کشور، در قالب چندین محموله خون به استان‌های نیازمند به خون ارسال شده است.

کریمیان توزیع اهداکنندگان و حفظ ذخایر خون را ۲ دستاورد ارزشمند این طرح برشمرد و یادآور شد: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان امکان پذیر است.

کریمیان ادامه داد: انتقال خون کردستان در تلاش است تا آمار اهدای خون مستمر در استان را افزایش دهد.

مدیرکل انتقال خون کردستان از حضور همیشگی اهداکنندگان خون تقدیر کرد و گفت: ادای نذر خون در مناسبت خاص ماه محرم ارزشمند است، اما کافی نبوده و ضروری است اهداکنندگان توجه ویژه به اهدای خون در تمام روز‌های سال داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار