به منظور بررسی مسائل محرومیت زدایی در مناطق عشایری شهرستان ابرکوه:

سرکشی از عشایر ده عرب انجام شد

سرکشی از عشایر ده عرب با حضور فرمانده سپاه ناحیه، رئیس جهاد کشاورزی، فرمانده نیروی انتظامی، نماینده ادراه عشایر شهرستان انجام شد.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۱۸
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به منظور بررسی مسائل محرومیت زدایی در مناطق عشایری شهرستان ابرکوه با پی گیری حوزه مقاومت بسیج عشایری امام رضا (ع) ناحیه ابرکوه سرکشی از عشایر ده عرب با حضور فرمانده سپاه ناحیه، رئیس جهاد کشاورزی، فرمانده نیروی انتظامی، نماینده ادراه عشایر شهرستان انجام شد و مسائل و مشکلاتی داشتند که به شرح زیر بیان می شود:
۱. با توجه به اینکه جهاد جهت تیغ زنی مسیر تردد عشایر اقدام نمونده است، ولی بازم میسر تردد خیلی بدی دارند و مجبورند مسیر طولانی را طی کنند تا از جاده‌ای دیگر خود را به منزل برسانند که اگر مسیر اول زیر سازی یا آسفالت شود مسیر شان یک چهارم میشود
۲. در نیمه‌های راه جاده معدنی با مسیر عشایر یکی میشود که تردد تریلی‌ها هم مرتع رو خراب کرده و تهدید بزرگی برای تردد عشایر هست که بازم اگر جاده آسفالت شود فضای استاندار آن در نظرگرفته میشود که رفت آمد آسانی را برای عشایر به دنبال دارد.
۳. چند اتاقک نیمه ساخته جهت اسکان دارند که هیچ گونه امکانات رفاهی ندارد و نیاز شدید به تعمیر و برق دارد که حداقل اگر دستگاه انرژی خورشیدی در آن مکان نصب شود تا حدودی نیازشان رفع میشود.
۴. نیاز شدید به تسهیلات کم بهره دارند تا بتوانندنهاده‌های دامی زمستانی خود را تامین کنند.
۵. سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه مناسبی ندارد.
۶. در زمانی که عشایر منطقه رو ترک میکنند بعضا افرادی جهت تفریح به محل زندگی دوستان عشایر میروند و آسیب جدی به محل سکون و چشمه تامین آب زندگی آنان میزد که واقعا نیاز به حمایت از طرف ارگان‌ها دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار