خبرهای داغ:
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین؛

کتابخوانی جوانان بشر دوست اهل هلال در بزرگداشت شهادت حضرت علی اکبر(ع)

میرزایی از برگزاری نشست کتابخوانی جوانان بشر دوست اهل هلال به مناسبت شهادت حضرت علی اکبر (ع) و ایام ماه محرم خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۵۲۹۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین؛ همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله ‌الحسین (ع) و همچنین به مناسبت شهادت حضرت علی اکبر (ع)، صبح روز دوشنبه نشست کتابخوانی جوانان بشردوست اهل هلال با حضور تعدادی از جوانان این جمعیت و معاون جوانان هلال احمر استان، بصورت مجازی برگزار شد.

نادر میرزایی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه هدف از برگزاری این مجموعه نشست‌های کتابخوانی تقویت مهارت های خواندن و ارتقا سطح آگاهی است در ادامه اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ترویج کتابخوانی از دیگر هدف های این نشستها است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و همه گیری شیوع ویروس کرونا،‌ این نشست کتابخوانی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و همچنین تعداد کمتری شرکت کننده و نیز پخش زنده از فضای مجازی برگزار شد.

میرزایی افزود: در شرایط فعلی که محدودیت برای هیئت ها و عزاداریها فراوان است یکی از بهترین برنامه ها برای هر کس مطالعه مناسبتی است، در این ایام می‌طلبد تا بیشتر با مطالعه وقایع و اهداف عاشورا و نیز شخصیت شناسی آن، اوقات پرباری برای خود داشته باشیم.

وی با اشاره به ایام ماه محرم و تأثیر گذاری فضای معنوی این ماه عنوان کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله ‌الحسین (ع) و همچنین به مناسبت شهادت حضرت علی اکبر (ع) کتاب پدر، عشق و پسر نوشته سید مهدی شجاعی در این نشست مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و بخشهایی از این کتاب نیز توسط اعضای حاضر قرائت و ارائه شد.

میرزایی ادامه داد: در کتاب پدر، عشق و پسر فرازهایی از نقش حضرت علی اکبر در عاشورا و شهادت آن حضرت و همچنین رابطه عاطفی و عاشقانه پدر و پسر ارائه می شود و وقایع از زاویه ی اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی مرّه مادر گرامی حضرت علی اکبر (ع) است.

وی افزود: فصول کتاب با عنوان «مجلس اول تا دهم» نامگذاری شده و داستان متشکل از ده مجلس است که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه هایی از زندگی حضرت علی اکبر (ع) را روایت می کند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: مطالعه کتاب و همچنین مطالعه اینگونه کتابها با هدف بهره‌مندی بیشتر از فضای معنوی ماه محرم و ترویج اندیشه‌های قیام امام حسین(علیه السلام)، ضمن آشنایی جوانان ما با سیره ابا عبدالله الحسین(ع) و واقعه کربلا، می تواند به اهمیت کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از بهترین ابزارهای آگاهی بخشی، رشد و بالندگی به جوانان ما نشان داده شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار