خبرهای داغ:
استاندار قزوین عنوان کرد؛

افتتاح ۵۲۱ پروژه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت در استان

جمالی پور گفت: ۵۲۱ پروژه با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد که در این راستا ۴ هزار شغل در استان به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۷۴۷۰
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین به مناسبت هفته دولت در نشست ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه استان بیان کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی انتخابات است. انتخابات موجب می شود که مردم سرنوشت خود را با تعیین دولت ها از طریق رای خود تشکیل دهند.

وی گفت: کشور در شرایط سختی قرار دارد و دولت جدیدی در شرایط سختی مسوولیت خود را آغاز می کند و لذا وظیفه همه ما کمک به این دولت است تا بتواند بر اساس وعده های خود به مردم خدمت کند. آبادانی کشور در سایه همدلی و همراهی اخاد مردم است و دولت های موفق دولت های هستند که از ظرفیت همه مردم استفاده کنند.

افتتاح ۵۲۱ پروژه در هفته دولت در استان قزوین

استاندار قزوین اظهار کرد: اگر بخواهیم آینده خوبی برای کشور رقم بزنیم باید با سعه صدر و بررسی ظرفیت ها از تمامی ظرفیت های متخصصین و متعهدین و دلسوزان کشور استفاده کنیم و چرا که امروز دشمن با بسیج تمام ظرفیت های خود در تلاش برای ناامید کردن مردم، به دنبال سخت کردن شرایط هستند و لذا ضروری است همه ما در کنار دولت قرار بگیریم و پشتیبان دولت باشیم.

جمالی پور با اشاره به تعداد پروژه های در حال افتتاح این هفته عنوان کرد: امسال نیز با تلاش مدیران در بخش های مختلف شهری و روستایی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و غیره در طول سال اتفاقات خوبی رقم خورد و در هفته دولت جاری که اغاز فعالیت دولت جدید نیز می باشد ۵۲۱ پروژه با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد که در این راستا ۴ هزار شغل در استان به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این پروژه ها در حوزه های امور اقتصادی، امور زیربنایی و امور فرهنگی افتتاح می شود و از بارزترین ویژگی های این دوره از افتتاح پروژه ها، توجه به بخش روستایی است چرا که توجه به روستاها و ایجاد اشتغال روستایی موجب حفظ جمعیت روستایی می شود و به نوعی مهاجرت معکوس به روستاها می شود که موجب حفظ و صیانت از فرهنگ کشور می شود چرا که متاسفانه امروز به دلیل عدم توجه به روستاها با معضل حاشیه نشینی مواجه هستیم که با ظرفیت سازی در روستاها، حاشیه نشینی کاهش یافته و کمک می کند تا مردم به فرهنگ اصیل خود بازگردند و شرایط یهتری برای مردم ایجاد شود.

افتتاح ۷۳ پروژه کشاورزی در استان همزمان با هفته دولت

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه تصریح کرد: در حوزه کشاورزی اتفاقات خوبی رقم خورد و در هفته دولت ۷۳ پروژه کشاورزی در استان افتتاح خواهد شد که موجب رونق بخش کشاورزی می شود و اغلب این پروژه ها در حوزه گلخانه ای است. دشت قزوین از دیرباز جزو مهمترین دشت های حاصلخیز کشور بوده و لذا نیاز است برنامه های کاربردی برای این بخش در سال ۱۴۰۰ ایجاد نماییم.

جمالی پور در ادامه اضافه کرد: در حوزه شهرداری نیز علیرغم مشکلات اقتصادی اتفاقات خوبی رقم خورد و ظرفیت دشمن در مسیر تحریم اقتصادی برای مردم بود که با همدلی بین مردم و هدایت های ارزشمند مقام معظم رهبری نقشه های دشمن ناکام ماند و جمهوری اسلامی توانست با بسیج ظرفیت های مردمی و کمک مسوولان اتفاقات خوبی را در حوزه های مختلف ایجاد نماید و با این توطئه دشمنان مقابله نماید. یقینا در سایه همدلی و استفاه درست از سرمایه های انسانی، کشور می تواند به قله های موفقیت دست یابد.

وی یادآور شد: توجه به سرمایه های انسانی می تواند ظرفیت های نهفته کشور را کشف کرده و می توان در راستای توسعه کشور انها را بسیج کرد. چرا که جمهوری اسلامی با استفاده از نیروی انسانی کارآمد توانسته برای کشور اتفاقات مهمی را رقم بزند. مهم این است که ما باور کنیم «می توانیم» و امروز نسل جدید و مردم شریف ایران به این باور رسیده اند که در سایه همدلی توسعه ایجاد می شود و لذا در این راستا از همه نخبگان، ائمه جماعات، خبرنگاران و دلسوزان جامعه که ما را در ایجاد اتفاقات خوب یاری کردند تقدیر می کنم. استان قزوین در طول دو سال گذشته در حوزه های مختلف شاهد موفقیت های خوبی بوده و از آرامش باارزشی برخوردار است.

تلاش استان برای کاهش معضلات معیشتی مردم

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به معیشت مردم عنوان کرد: شرایط سخت معیشتی در کل کشور حاکم است و ما همه ظرفیت های استان را بسیج کردیم و علیرغم تمام این شرایط سخت معیشتی، تلاش کردیم تا شرایط موجود را کنترل نماییم و کنترل قیمت مرغ و روغن، قند، شکر، ارد مصداق این تلاش است و سعی کردیم از کمبودها پیشگیری نماییم اما تا نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و بنده تمام تلاش خود را در جهت مدیریت شرایط به نفع مردم تلاش نمایم اما این شرایط کشوری است در بح کرونا، در این دو سال بسیار تلاش کردیم.

جمالی پور ادامه داد: علیرغم شرایط ویژه، ضمن تقدیر از کادر درمان، قرارگاه کرونا و مسوولان ذیربط، نسبت به برخی استان ها، شرایط بهتری در استان حاکم است اما همچنان با اوضاع اسفناکی مواجه هستیم و بستری بیش از ۹۰۰ بیمار در استان واقعا نگران کننده است اما در تلاش برای بهبود شرایط هستیم و از مردم می خواهیم تا اصول و دستورالعمل های بهداشتی را برای حفظ جان خود و خانواده رعایت نمایند.

واکسیناسیون کارگران و آتش نشانان در اولویت است

مدیر ارشد اجرایی استان با اشاره به کمبود واکسن یادآور شد: این مساله پیگیری شد و با توجه به خرید واکسن طی روزهای اینده این مشکل حل می شود. لذا همه هم و غم ما تامین شرایط مناسب برای مردم است و استان قزوین جزو استان های برتر در کشور در بحث واکسن است اما تحریم ها موجب کمبودهایی شده است. همچنین دستور لازم جهت واکسینه کردن کارگران صادر شده چرا که ۲۰۰ هزار کارگر در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند و با توجه به صنعتی بودن استان این امر در حال انجام است.

جمالی پور با اشاره به موضوع مسکن ملی و فرایند آن در استان اضافه کرد: فرایندها پروسه طولانی را طی کرد اما کارهای اولیه انجام شده و بزودی فرایند تعهدات شهرسازی به مردم در حوزه مسکن ملی اعلام خواهد شد و در تلاش برای رفع مشکل این حوزه هستیم، زمین انتخاب شده و پیمانکار در حال انتخاب است و تا یکماه اینده این اتفاق رقم خواهد خورد.

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه آب زیاران

وی با اشاره به انتقال اب سد زیاران به آبیک خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم بنده این موضوع بود و علیرغم مشکلات موجود شبانه روز در تلاش بودیم و امروز این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم در دولت جدید این پروژه را به سرعت به بهره برداری برسانیم. لذا ازمردم آبیک عذخواهی می کنیم اما با توجه به شرایط سخت کشور تخصیص اعتبارات بسیار سخت است و ما در تلاش برای جذب بودجه و تکمیل روند انتقال آب به شهرستان آبیک هستیم.

استاندار قزوین ضمن اشاره به ساخت جاده قزوین الموت تنکابن بیان کرد: متاسفانه مسیر سختی بود و چندین بار مسیر تغییر کرد و مجبور به تغییر مسیر احداثی جدید شدیم که طی دو هفته گذشته دوبار بازدید از این مسیر داشتیم و امیدواریم بتوانیم پیش از پایان سالجاری این جاده را تا معلم کلایه افتتاح نماییم و پس از اتمام فاز اول فاز دوم را آغاز نماییم.

وی همچنین در خصوص خدمت رسانی به منطقه محروم طارم سفلی اضافه کرد: طارم سفلی از نقاط محروم استان است و نیاز به کارهای جدی تر است و این روزها به دلیل کمبود اعتبارات نمی توانیم انچنان که شایسته مردم شریف این منطقه محروم است خدمت ارایه دهیم. لذا دستور دادیم در کمیته برنامه ریزی از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای رفع محرومیت ها اقدام شود چرا که طارم سفلی به دلیل وجود مهمترین معدن مس کشور و پتانسیل های کشاورزی از جایگاه بالایی برخوردار است.

ساخت جاده طارم، در اولویت برنامه های استان

جمالی پور ادامه داد: ساخت جاده از اولویت خاصی برخوردار است و بخش سرمایه گذاری کشاورزی و گازرسانی در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان سالجاری و هفته دولت سال اینده بتوانیم خدمات بیشتری به مردم طارم ارائه دهیم.

استاندار قزوین با اشاره به روند ساخت و ساز و فعالیت شهرک عظیمیه اظهار کرد: اخیرا دستوری در همین زمینه برای حوزه عمرانی استانداری صادر کردیم، تصمیمات خوبی اتخاذ شده و امیدواریم بتوان معضلات این منطقه را رفع کرد و در تلاش برای رفع این معضلات با کمک مردم هستیم. لذا شهرداری مکلف شده به انجام زیرسازی و آماده سازی و ادارات برق و اب نیز متعهد به اجرای زیرسازی شده اند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها