با حضور رئیس مجمع خیرین کشور صورت گرفت؛

رفع بحران آبی خوزستان و تامین واکسن های وارداتی، روی میز هیات مدیره مجمع خیرین‌ کشور

یکصد و نود نهمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح امروز، چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ تشکیل شد.
کد خبر: ۹۳۶۷۶۸۹
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج: میهمان ویژه این نشست، سوسن عزیزمحمدی، رییس بیمارستان هاجر بود.

گزارش اقدامات انجام شده برای تهیه یک دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان هاجر و موانع و مشکلات اداری پیش رو یکی از دستور جلسات این نشست بود.

در این بخش، باتوجه به روند اقدامات و مذاکرات و مکاتبات انجام شده توسط رییس بیمارستان هاجر با همکاری مجمع خیرین کشور، حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: از زمانی که اطلاع یافتیم بیمارستان هاجر، بعد از شروع بحران کرونا در کشور تمام وجهه همت خود را برای مهار کرونا به کار بسته و تمام قد امکاناتش را برای این‌کار بسیج کرده، اما از داشتن یکی از ملزمات این کار (سی‌تی اسکن) محروم است، سعی کردیم تا با مشارکت مسئولان بیمارستان یک دستگاه سی‌تی اسکن برای این بیمارستان تهیه کنیم. اما هرچه بیشتر تلاش کردیم، کم‌تر به نتیجه رسیدیم و همه اقداماتمان با در بسته معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مواجه شد. در این مسیر متاسفانه این معاونت نه تنها مساعدت نکرد، بلکه عطف به اقدامات پیشینش، سنگ‌اندازی هم کرد که جای هرگونه گله‌گذاری را باز می‌گذارد.

وی ادامه داد: ما از سرکار خانم دکتر عزیز محمدی که بسیار پرتلاش و جهادی در این بیمارستان فعالیت می‌کنند و همسر محترمشان شهید سلامت هستند، ممنون و سپاسگزاریم و سختی کار در بیمارستانی که به بیماران کرونایی خدمات می‌دهد، اما مجبور است با یک دستگاه آمبولانس اختصاصی بیماران را برای سی‌تی اسکن به بیمارستان‌های مجاور اعزام کند درک می‌کنیم. اما تحمل این مشقت‌ها برای دوره کوتاه ممکن است و در درازمدت هزینه‌های جانی و مالی جبران‌ناپذیری را تحمیل می‌کند که به سرعت باید مرتفع شود.

در ادامه اشکان تقی‌پور، مهرنوش کاوه و زهرا ریاضی از اعضای خیرین، هر یک گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام برای تهیه سی‌تی اسکن بیمارستان هاجر ارایه کردند.

در نهایت سوسن عزیزمحمدی، رییس بیمارستان هاجر گفت: من از مساعی مجمع خیرین کشور در تهیه سی‌تی اسکن برای بیمارستان هاجر تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم این اقدامات، سرانجامش ختم به خیر شود و این مشکل مرتفع شود.

در پایان مذاکرات این بخش مقرر شد تا هفته آینده پیگیری‌ها ادامه یافته و در نشست آتی نتیجه آن‌ها بررسی شود.

در این نشست اشکان تقی‌پور، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور گزارش مفصلی از بررسی‌هایش در خصوص نحوه ورود مجمع خیرین کشور در بحث رفع بحران بی‌آبی خوزستان ارایه کرد.

وی گفت: پس از بروز بحران بی‌آبی در خوزستان و اعلام آمادگی اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور برای رفع این بحران، از طرف رییس مجمع خیرین کشور ماموریت گرفتم تا با جمع‌آوری اطلاعات میدانی در این حوزه، پیشنهاداتی را برای حضور و سرمایه‌گذاری اعضای مجمع برای رفع بحران آماده کنم. در این مسیر، سفر‌هایی به استان یزد و البرز کردم و مذاکراتی با مدیرکل آبفای استان خوزستان انجام دادم. همچنین از چند تا از تجربه‌های انجام شده برای تولید آب شیرین بازدید کردم و سرانجام به این نتیجه رسیدم که دستگاه صنعتی آب‌شیرین کن به روش اسمز معکوس (RO) که قابل انتقال و جابه‌جایی توسط وانت بار است از گزینه‌های خوب این عرصه است که قیمتش هم بسیار مناسب است، اما نگهداری و پشتیبانی آن و تهیه فیلتر‌های تسویه‌اش جای تامل دارد.

بعد از توضیحات تقی‌پور، مهندس بوربور از اقدامات این عضو هیات مدیره تشکر و قدردانی کرد و از او خواست تحقیقاتش را در خصوص قیمت هر دستگاه صنعتی آب شیرین کن و هزینه‌های پشتیبانی‌اش و میزان تولید آن در سال جاری برای هفته آینده تکمیل کند.

در انتهای این جلسه، سرکار خانم دکتر مهرنوش کاوه، دیگر عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور نیز پیشنهادی را مطرح کرد که بر مبنای آن، مجمع خیرین کشور به کمک خیرین در تامین بخشی از واکسن مورد نیاز کشور ورود کند. مقرر شد این پیشنهاد با حضور جمعی از پزشکان عضو مجمع بررسی شود و نتایج آن در نشست آتی مطرح شود.
 
رفع بحران آبی خوزستان و تامین واکسن های وارداتی، روی میز هیات مدیره مجمع خیرین‌ کشور
رفع بحران آبی خوزستان و تامین واکسن های وارداتی، روی میز هیات مدیره مجمع خیرین‌ کشور
رفع بحران آبی خوزستان و تامین واکسن های وارداتی، روی میز هیات مدیره مجمع خیرین‌ کشور
رفع بحران آبی خوزستان و تامین واکسن های وارداتی، روی میز هیات مدیره مجمع خیرین‌ کشور
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار