نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

منبر امام حسین(ع) منبر سیاست است/مهم‌ترین عبرت عاشورا حفظ حریم ولایت است

حجت الاسلام علیدادی:مهم‌ترین عبرت عاشورا کوبیدن بر طبل قداست زدایی و شکستن حرمت‌ها است که درنتیجه تحلیل درست وقایع روز عاشورا به دست می‌آید
کد خبر: ۹۳۶۸۸۵۲
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ صبح امروز دوشنبه نماینده، ولی فقیه در استان کرمان درجمع سپاهیان ثارالله بیان داشت: حوادث و اتفاقات تاریخ برای ما درس وعبرت است؛ درس در وقایع وبرنامه‌های نیکو وپسندیده صورت پیدا می‌کند مانند اینکه شخصی از رفتار و گفتار یک عالم یا چهره اخلاقی درس‌های زیادی را یاد گرفته و ان‌ها را در زندگی خود پیاده می‌کند، اما عبرت اکثرا در وقایع زیانبار وناخوشایند صورت پیدا می‌کند که ما در کربلا هم درس‌های فراون داریم و هم عبرت‌های زیاد.

حجت الاسلام علیدادی با بیان عبرت‌های عاشورا افزود:مهم‌ترین عبرت عاشورا کوبیدن بر طبل قداست زدایی و شکستن حرمت‌ها است که درنتیجه تحلیل درست وقایع روز عاشورا به دست می‌آید لذا کمال مطلب و بهترین حالت برای ما جهت بیان عبرت‌ها تحلیل درست تاریخ است و این یک هنر است که زمان قبل رو به زمان حال وصل کرد و در آن تحلیل عبرت‌ها را بیان نمود.

امام جمعه استان با بیان اینکه در تاریخ دیروز وامروز موارد زیادی از قداست زدایی و حرمت شکنی توسط دشمن وبعضا توسط عوامل ناآگاه داخلی علیه ولایت صورت گرفت ومتاسفانه عده‌ای از مردم آن زمان تماشاچی بودند که همه آن‌ها برای عموم جامعه عبرت است.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام درمورد حفظ حرمت افزود: اگر جامعه‌ای پنج حرمت را شکست و زیرپا گذاشت به همان اندازه آن جامعه به انحطاط و بیچارگی مبتلا خواهد شد و آن پنج حرمت عبارتند از: حرمت رسول الله صل علیه وسلم، حرمت اهل بیت پیامبراکرم، حرمت کعبه وحرمت مومن

حجت الاسلام علیدادی افزود: در زمان حیات پیامبر و اهل بیتش بسیار علیه ان بزرگواران حرمت شکنی و قداست زدایی شد تا آنجا که روی منبر‌ها که تنها رسانه آن دوران بود امیرالمومنین علی علیه اسلام را لعن ونفرین می‌کردند و اگر یادشان می‌رفت این کار باید ان شخص توبه می‌کرد!

امام جمعه استان افزود: بعداز انقلاب نیزعده‌ای به بهانه آزادی حریم ولایت را شکستند ودر پازل دشمن بازی کردند و برخی هم با دفاع به ناحق باعث اختلاف شدند که خود بر آتش حرمت شکنی افزود.

نماینده، ولی فقیه در استان با انتقاد به اینکه چرا عده‌ای امروز می‌گویند در منبر وجلسه امام حسین از سیاست حرف نزنید خاطر نشان نشان کرد: اصلاً چرا در روز عاشورا خیمه‌ها را آتش زدند؟ چرا اسب روی بدن‌ها تاختند؟ چرا خانواده شهدا را اسیر کردند؟ دلیلش مشخص است، چون می‌خواستند حریم‌ها شکسته شود و با این قداست زدایی اهل بیت امام حسین علیه السلام را خارجی عنوان کردند و اینجا بود که با وقایع بعداز عاشورا و خطبه خوانی حضرت زینب سلام الله علی‌ها نقشه دشمن برنقش آب شد. پس منبر اهل بیت علیهم السلام باید منبر سیاست هم باشد تا با تحلیل تاریخ درس‌ها و عبرت‌ها برای مردم بازگو شود تا شاهد تکرار وقایع تلخ تاریخ نباشیم.

قابل ذکر است حجت الاسلام عرب پور مسول دفترنمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به امام جمعه محترم به واسطه حضورشان در جمع پاسداران حریم ولایت بیان داشت: همکاری وارتباط متقابل امام جمعه محترم با سپاه استان بسیار خوب و قابل تقدیر است و این وحدت و همکاری امروز به عینه قابل نمایش هست وخدا را از این بابت سپاس گزاریم.

وی افزود: ما به عنوان سرباز در خدمت نماینده محترم، ولی فقیه در استان هستیم و ان شاالله که بتوانیم منویات مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای مد ظله العالی را در استان به نحواحسن به انجام برسانیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار