خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین؛

وام خرید و ساخت مسکن به ۶۷۰ ایثارگر قزوینی پرداخت می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از پرداخت وام خرید و ساخت مسکن به ۶۷۰ ایثارگر این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۹۱۱۹
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین ‌با اشاره به مشکل مسکن جامعه ایثارگران گفت: مسئولان بنیاد با اتخاذ راهکارهایی از جمله پرداخت وام خرید و ساخت مسکن در رفع این مشکل تلاش می‌کنند تا خانواده‌های شاهد و ایثارگر فاقد مسکن را خانه‌دار کنند.

وی افزود: طبق مصوبه‌ هیئت‌ وزیران که در سال جاری به بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ‌ شده ایثارگران می‌توانند در سال جاری از وام خرید و ساخت مسکن استفاده کنند تا خانه‌دار شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه طی سال 1399، بانک‌ها طبق سهمیه، موظف به پرداخت 473 فقره وام خرید و ساخت مسکن به جامعه ایثارگران بودند، گفت: این وام در مرکز استان قزوین یک میلیارد و 200 میلیون ریال، شهرهای اطراف یکصد میلیارد ریال و روستاها 600 میلیون ریال بوده است.

حقایق‌پور با بیان اینکه وام خرید و ساخت مسکن در سال جاری به 670 فقره افزایش پیدا کرده تا تعداد بیشتری از این قشر معظم جامعه بتوانند آن را دریافت کنند، افزود: همچنین مبلغ وام یاد شده در مرکز استان قزوین 3 میلیارد ریال، شهرهای اطراف دو میلیارد و 500 میلیون ریال و روستاها 2 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول افزود: از آمار یاد شده، بانک‌های سپه 85 فقره، ملت یکصد و 45 فقره، صادرات یکصد و 45 فقره، ملی 50 فقره، تجارت یکصد و 35 فقره، رفاه 50 فقره و مسکن 60 فقره وام در سال جاری موظف شدند به ایثارگران وام خرید و ساخت مسکن پرداخت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ایثارگرانی که در سال‌های گذشته از وام خرید مسکن استفاده نکرده و یا کمتر از 250 میلیون ریال وام خرید مسکن دریافت کرده و تا سال گذشته تسویه کردند، می‌توانند در سال جاری وام خرید مسکن دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین ایثارگرانی که تاکنون وام ساخت مسکن دریافت نکرده و یا کمتر از سقف تسهیلات مصوب سال 1390 که 300 میلیون ریال بوده، دریافت کرده و آن را تسویه کردند، می‌توانند متقاضی دریافت وام ساخت مسکن در سال جاری باشند.

حقایق‌پور با بیان اینکه وام مسکن به والدین، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان و همسران جانبازان متوفی پرداخت می‌شود، گفت: این عزیزان با مراجعه به سامانه برخط برای دریافت وام ثبت‌نام کنند و سپس به بنیاد شهرستان‌ محل پرونده خود جهت ارائه مدارک مراجعه نمایند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: کارکنان بنیاد بعد از بررسی مدارک ایثارگران به آنها پیامک تائید مدارک ارسال خواهند کرد و سپس آنها با مراجعه به سامانه برخط می‌توانند برگه معرفی‌نامه بنیاد برای دریافت وام مسکن را دریافت کنند. 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها