استاندار یزد:

چرخه تولید فولاد در استان یزد کامل می شود

طالبی گفت: در ارتباط با خط دوم انتقال آب یزد، متاسفانه با وجود اعلام آمادگی یزد برای تامین پروژه با تعلل پیمانکار و کارفرما مواجه شدیم.
کد خبر: ۹۳۷۱۶۳۶
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد یک سال گذشته را برای استان یزد سالی بسیار خوب عنوان کرد و اظهارداشت: در این سال ما ثمره بسیاری از کار‌ها و فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و حتی ۱۰ سال گذشته انجام شده را دیدیم و برخی فعالیت‌هایی که بیش از هشت سال بدون حرکت مانده بود پیشرفت کرد و به ثمر رسید و پروژه‌های بسیار بزرگی که برای استان و کشور مفید است بهره برداری شد.

استاندار یزد با بیان اینکه مهمترین کاری که برای استان انجام شد و ضرورت بسیار بالایی هم داشت، نگاه متوازن به توسعه همه شهرستان‌های استان بود افزود: پروژه‌های بسیار بزرگی از جمله گندله سه چاهون، آب خلیج فارس، راه‌آهن یزد اقلید و سایر پروژه‌های دیگری که هر کدام با اعتبار بسیار زیاد می‌تواند در توسعه استان نقش مهمی را ایفا کند.

وی تصریح کرد: در طول چندسال گذشته با نگاه به نقاط ضعف شهرستا‌ن‌ها، تمرکز خود را بر ضعف مشکلات زیرساختی شهرستان‌ها گذاشتیم و خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت که در آینده می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری در جای جای استان را فراهم کند.



طالبی با بیان اینکه در طول چندسال گذشته با تشخیص و شناسایی نقاط ضعف شهرستان‌ها شناسایی شد افزود: در شهرستان بهاباد و ابرکوه و خاتم احداث نیروگاه برق قطعی ده و مجوز‌های آن نیز صادر تا با همکاری بخش خصوصی و دولت اتفاقات خوبی رقم بخورد.

استاندار یزد به مشکلات ناشی از قطع برق در استان یزد اشاره کرد و افزود: در برخی موارد صنایع ما واقعا ایثارگرانه پای کار آمدند و حتی خودشان پیشنهاد تعطیلی واحدهایشان را برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی داشتند.

طالبی گفت: با توجه به اینکه این مشکل مسئله‌ای نیست که صرفا مربوط به امسال باشد، به سمت تکمیل زیرساخت‌های استان در حوزه برق رفتیم و ابتدا به رفع مشکلات نیروگاه‌های فعلی و پس از آن به سراغ احداث نیروگاه‌های جدید و اجرای خطوط انتقال برق رفتیم.

وی ایجاد نیروگاه‌های خود تامین در بخشی از صنایع و معادن بزرگ استان را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته ارزشمند در استان یزد برای مدیریت مصرف برق دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم پایداری برق را در استان یزد انجام دهیم، این کار‌ها صورت گرفت و در آینده نزدیک خیلی از نگرانی‌های ما رفع می‌شود.

استاندار یزد گفت: در تمام شهرستان‌های استان از جمله بهاباد، خاتم، ابرکوه و بافق مجوز طرح‌های بسیار خوبی صادر شد و با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده و همکاری بخش خصوصی، اقدامات بسیار خوبی در حوزه پیشرفت و توسعه این نقاط صورت می‌گیرد.

طالبی از ایجاد واحد‌های صنعتی در استان برای تکمیل چرخه کامل تولید فولاد در استان خبر داد و گفت: با این پروژه‌ها ما چرخه تولید فولاد در استان یزد را به صورت کامل خواهیم داشت.

وی افزود: به این صورت می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک صنایع کم آبخواه و بدون آلایندگی از جمله قطعه‌سازی را که از ارزش افزوده بالایی هم برخودار است بیشتر داشته باشیم.

استاندار یزد از نهایی شدن اقدامات لازم برای انتقال آب دریای عمان به یزد خبر داد و تصریح کرد: محل برداشت آب و استقرار آب‌شیرین‌کن‌ها مشخص شده و در مرحله نهایی برای شروع به کار و کلنگ‌زنی آن هستیم.

طالبی گفت: در ارتباط با خط دوم انتقال آب یزد هم جلسات متعددی با دکتر جوکار نماینده مردم یزد در مجلس و پیمانکار این پروژه انجام گرفت، ولی متاسفانه با وجود اعلام آمادگی یزد برای تامین پروژه با تعلل پیمانکار و کارفرما مواجه شدیم.

وی تاکید کرد: در حال پیگیری هستیم که اگر کارفرما و پیمانکار به دنبال تعلل بیشتر هستند ما کارفرما را از شرکت آب نیرو به آب منطقه‌ای یزد تغییر دهیم و پیمانکار را هم در صورت عدم تمایل تغییر دهیم.

استاندار یزد افزود: در حوزه گاز هم بالای ۹۵ درصد از مناطق استان یزد تحت پوشش گاز قرار گرفتند و این موضوع در توسعه استان و خدمت‌رسانی مطلوب به همه مردم استان اقدام بسیار خوبی بود.

طالبی افزود: تنها مشکل ما در حوزه گاز مربوط به بخش خرانق بود که در این حوزه هم نشستی با بخش خصوصی برگزار شد و با توجه به اینکه اعتبار لازم برای این پروژه بیشتر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است، هماهنگی با بخش خصوصی انجام شده که این پروژه هم نهایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با پیک پنجم با اشاره به اینکه یکی از معدود استان‌هایی بودیم که در این پیک تعداد بستری‌های ما به قله آماری پیک‌های قبلی نرسید گفت: با مدیریت صورت گرفته توانستیم جلوی شیوع بالای ویروس را بگیریم و همین مدیریت بار‌ها در ستاد ملی کرونا مورد تمجید قرار گرفت.

استاندار یزد تصریح کرد: دومین استانی بودیم که از پیک پنجم عبور و روند کاهشی را مشاهده کردیم و امیدواریم که بتوانیم همین روند را همچنان ادامه دهیم.

طالبی با اشاره به ایجاد و راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در نقاط مخلتف استان یزد گفت: واکسیناسیون در استان یزد با روند بسیار خوب و سرعت بالایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه الان بالای ۴۱ درصد جمعیت واجد شرایط استان واکسینه شدند گفت: این آمار برای ما مطلوب نیست و انتظار داریم که مردم همکاری و همراهی بهتری برای انجام واکسیناسیون داشته باشند تا بتوانیم این آمار را بالاتر ببریم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین واکسن نداریم گفت: برای افزایش سرعت واکسینه شدن جمعیت هدف در شهرستان‌ها برای افراد ۳۰ سال به بالا و در مرکز استان یزد واکسیناسیون ۳۵ سال به بالا انجام می‌شود.

طالبی با تاکید بر اینکه جلوی هیچ تجمعی را در جلوی استانداری نگرفتیم گفت: اعتقاد داریم که مردم باید امکان نقد و بیان مشکلات خود را داشته باشند و جایی باشد که این مشکلات را بیان کنند.

وی در خصوص برگزاری تجمعات در مقابل ساختمان استانداری یزد تصریح کرد: جلوی برگزاری هیچ تجمعی گرفته نشد، چون از قبل نسبت به برگزاری این تجمعات مطلع بودیم و معتقدم که باید اچازه اعتراض و حرف زدن و مطالبه حق را به مردم جامعه داد از این رو در برابر برگزاری هیچ تجمعی مخالفت نداشتم و حتی رسانه‌ها برای پوشش این تجمعات نیز دعوت شدند و پوشش رسانه‌ای آن را در سطح جامعه دیدیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار