همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود؛

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی در مناطق عشایری

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان از اجرای بیش از 60 عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۲۱۴۴
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت ایام ماه صفر و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، دفاع مقدس را نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن دانست.

وی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و در استقبال از کنگره ده هزار شهید جامعه عشایری کشور با شعار ده هزار شهید ده هزار خدمت، با سه رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی، تقویت وحدت اقوام و طوایف؛ سپاه ناحیه عشایری در راستای تحقق شعار سال  اقدام به برگزاری 60 عنوان برنامه در مناطق عشایری استان نموده است.

ایزدی با اشاره به قسمتی از وصیت نامه شهید فتاح مومنی، که اگر توفیق شهادت در راه خدا پیدا کردم و اگر جسدم به دست شما رسید اگر چه زحمت است برای شما مرا در زادگاهم روستای لندی تشییع نمایید، زیرا من برای لندی مثمر ثمر نبودم ولی شاید به برکت خون من و دیگر شهدا مسئولین محترم جمهوری اسلامی توجه و عنایت بیشتری نسبت به این روستای محروم داشته باشند، افزود: ولایت مداری و خدمت به محرومین از نکاتی هستند که اکثر شهدا در وصیت نامه هایشان بر آن تاکید کرده اند.

وی افتتاح مسکن مددجویان، کلنگ زنی پل روستای دورک، توزیع لوازم التحریر در مدارس عشایری، برگزاری اردوهای جهادی یک روزه و سه روزه در مناطق محروم عشایری، کلنگ زنی و آبرسانی روستای دره یاس بخش مشایخ، توزیع بسته های معیشتی، کلنگ زنی کانال چشمه سلیمان و شروع عملیات کانال کشی جوی کلا در منطقه صمصامی را از جمله طرح های محرومیت زدایی در مناطق عشایری استان عنوان کرد که در هفته دفاع مقدس اجرایی می شوند.

ایزدی با اشاره به اجرای برنامه های بهداشتی و درمانی در این هفته، تجلیل از مدافعان سلامت عشایری، حضور گروههای جهادی و خدمت مومنانه در در راستای اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و کمک به بیماران کرونایی، اعزام اکیپ های بهداشتی در مناطق عشایری، برگزاری کارگاه روانشناسی نقش خانواده در مناطق عشایری، واکسیناسیون عشایر کوچ رو با همکاری پایگاههای بسیج عشایری و جامعه پزشکی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی همچنین از اعزام اکیپ دامپزشکی در منطقه عشایری چویلان دیناران و واکسیناسیون احشام در منطقه صمصامی و سایر مناطق عشایری استان خبر داد.

ایزدی، برگزاری نشست های ترویج گفتمان فرهنگی در مناطق عشایری، برگزاری نمایشگاه عکس و کلیپ های مردم یاری و خدمت مومنانه، برگزاری یادواره شهدای عشایری، برگزاری همایش نقش نماز در تعالی خانواده در سطح پایگاهها و حوزه های عشایری، برگزار کارگاههای آموزشی مشاوره ای و مهارتهای زندگی، برگزاری میز مشاوره، نشست های تحکیم خانواده، دیدار و خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس و فیلم دفاع مقدس، برگزاری حلقه های صالحین را از جمله برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، انتشار کلیپ در فضای مجازی در خصوص حفظ و افزایش وحدت بین اقوام و طوایف، معرفی سبک زندگی اصیل بختیاری، برگزاری مسابقات زندگینامه شهدای عشایری، افتتاحیه کلاسهای آموزشی صنایع دستی و هنری، برگزاری نشست خیرین در مناطق عشایری و نشست سواد رسانه ای در مقابله با آسیب های فضای مجازی را از دیگر برنامه های این ناحیه در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار