خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند:

اجرای بیش از ۲۵۰برنامه هفته دفاع مقدس در شهرستان بیرجند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: بیش‌از ۲۵۰ برنامه هفته دفاع مقدس به فراخور فعالیت پایگاه‌ها برنامه‌ریزی‌شده که در ۲۹عنوان برنامه‌ نهفته‌است همه شمول و همه اقشار را دربر می گیرد.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۴۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ حسین خراسانی مطلق فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ظهر امروز سه شنبه (۳۰ شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این ناحیه اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نشان آرمان و عزم مردم ایران در انگیزه‌ای که برای انقلاب اسلامی داشتند بعد از انقلاب اسلامی با وقوع جنگ تحمیلی، جنگی نابرابر با پشتیبانی بیش از ۳۰ کشور بر علیه انقلاب نوپا، یک عزم جدی می‌خواهد برپاکنندگان انقلاب اسلامی بتوانند از آرمانشان دفاع کنند.

وی عنوان کرد:، چون آرمان الهی بود تا انقلاب اسلامی بتواند منجر به تمدن اسلامی و زمینه ساز ظهور شود لذا به پیروی از حضرت امام (ره) مردم جمهوری اسلامی معجزه‌ای بزرگ رقم زدند. به‌صورت نمادین هفته دفاع مقدس را در تقویم ایران اسلامی ثبت کردند.

خراسانی افزود: هفته دفاع مقدس و شروع جنگ تحمیلی از سال پنجاه و نه در اوج ناامیدی‌ها اتفاق افتاد تحلیلگران دنیا معتقدند این جنگ یک‌طرفه و پیروزی آن از ابتدا مشخص است، اما دو شرط لازم است که جبهه حق در برابر جبهه کفر پیروز شود بنا به فرمایشات رهبر انقلاب شرط اول ایمان به انقلاب، هدف و آرمان است شرط دوم صبر در مشکلات و مبارزات و ساختن حکومت اسلامی است. آنچه مردم ما در دهه شصت از سال ۵۹ تا ۶۷ به عینه نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دوره مدیریت هشت‌ساله بر کشور ضعف‌ها و نقص‌هایی بر مدیریت جامعه اسلامی اتفاق افتاد و ناامیدی و بی‌اعتمادی به‌وجودآمده و برخی مؤلفه‌های انقلاب کور شده است که با انتخابات اخیر و حرکت‌هایی در دولت جدید دوباره شکوفه می‌زند نشانه‌های بسیار خوبی است اگر دو مؤلفه ایمان و صبر در راه انقلاب اسلامی در مردم پایدار بماند مسلماً از این گردنه انقلاب اسلامی گذر خواهیم کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند به فضاسازی سطح شهرستان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش‌از ۲۵۰ برنامه هفته دفاع مقدس به فراخور فعالیت پایگاه‌ها برنامه‌ریزی‌شده که در ۲۹ عنوان برنامه نهفته‌است همه شمول و همه اقشار را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس به‌عنوان "ما مقتدریم" مبنای کار ما است افزود: آلبومی برای ۱۲۰ شهید بسیجی و پاسدار دوران دفاع مقدس تهیه‌شده که مستندات موجود از جمله وصیت‌نامه، عکس‌ها، نامه و سایر اقلام را دربر می‌گیرد و از این آلبوم‌ها در برنامه‌های مختلف یادواره شهدا، آبروی محله و دیدار با خانواده شهدا رونمایی می‌شود.

خراسانی عنوان کرد: برگزاری بیش از چهارده یادواره شهدای پایگاهی، برپایی پنج نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و رونمایی از کتاب صوتی (مهدی خیابان انقلاب)، پرده‌خوانی صحنه‌های عملیات‌ها توسط راویان دفاع مقدس در سطح شهرستان، یادواره آبروی محله، بیش‌از ۳۰ مسابقه فرهنگی و ورزشی، نصب پلاک و تمثال شهدا درب منازل ایشان اجرا می‌شود.

وی، یادواره شهدای حوزه‌ای با مشارکت چندین پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان بیرجند را از برنامه‌های شاخص در طول هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: این برنامه با محوریت شهدای گمنام در منطقه شمال شهر پارک بهجت مهرشهر و چهکند برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با اشاره به اجرای چهار همایش محوری در این ایام اظهار کرد: همایش اسوه‌های صبر توسط بسیج خواهران و همایش یاد یاران به شکل پایگاهی به منظور تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی، از دیگر برنامه‌های شاخص در هفته دفاع مقدس به افتتاح المان شهدای گمنام در خیابان پاسداران بیرجند اشاره کرد و گفت: مجری این طرح بسیج سازندگی و متولی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هستند.

خراسانی از اعزام بیش‌از پنجاه گروه جهادی در طول هفته دفاع مقدس در پنجاه نقطه محروم شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی در بحث‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی حاضر می‌شوند و تاکنون بیش‌از دویست گروه جهادی فعال و شناسنامه‌دار در سطح شهرستان بیرجند داریم.

وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس، دیدار بیش‌از ۱۲۰ خانواده شهید، برگزاری محفل انس با قرآن و ختم قرآن در پایگاه‌های بسیج، برپایی ۱۶ نمایشگاه دفاع مقدس در پایگاه‌های بسیج، پویش نذر حسینی با نگاه به ایام ماه صفر و کمک به دانش‌آموزان نیازمند در تهیه لوازم‌التحریر و تبلت و اجرای پاتوقی گروه‌های سرود بسیج که در هفته دفاع مقدس قریب پنجاه مورد در سطح میادین شهرستان بیرجند اجرا خواهند داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: برگزاری ۲۰ مراسم شب خاطره و شبی با شهدا در مساجد، عطرافشانی مزار شهدا، مراسم نوای کاروان در هفت شب در قطعه ۲ مزار شهدای بیرجند توسط یک گروه جهادی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی و شبکه استانی صدا و سیما به تصویر کشیده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همایش اقتدار و رژه موتوری گردان‌های امام علی و بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس، نشست‌های بصیرتی و مراسم‌های ویژه عزاداری در پایگاه‌های بسیج، کارگاه‌های سبک زندگی شهدا با نگاه به ترویج سبک زندگی اسلامی در بحث‌های خانواده، مسائل اجتماعی و ازدواج در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

خراسانی با اشاره به اجرای سه برنامه در پایگاه‌های بسیج اهل‌سنت افزود: یادواره شهدای اهل‌سنت در روستای بجد و گرامیداشت یاد و خاطره پنج شهید مدفون در آن روستا و برگزاری محفل انس با قرآن در نمازخانه اهل‌سنت و دیدار با مادران شهدای اهل‌سنت از دیگر برنامه‌های این ایام است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار