خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

آموزش حضوری ۶۰۰ مدرسه در استان قزوین/رویکرد بازگشایی مدارس، تدریجی است

اصغری گفت: از امروز ۶۰۰ مدرسه در استان به صورت حضوری و مابقی مدارس نیز به صورت تدریجی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۳۷۶۶۲۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم نمادین بازگشایی مدارس استان با حضور هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، سرهنگ طاهرخانی جانشین سپاه استان، سرهنگ بغدادی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان، سرهنگ سرباز مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان و جمعی از مسئولان استانی در مدرسه صدیقه کبری(ص) قزوین برگزار شد.

حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا، بیان کرد: مدارس در حالی بازگشایی می شود که در اولویت بودن حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در اولویت امور قرار دارد و توجه به سلامت و ایمنی دانش آموزان و برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت از مهمترین اصول در روند فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید است.

وی گفت: مهم‌ترین وظیفه ما پرورش همه‌جانبه دانش‌آموزان در تمام ساحت‌های تربیتی است و لذا در این راستا برنامه های راهبردی با توجه به تغییر نوع آموزش در مدارس ایجاد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: با اجرای سند تحول بنیادین در ۶ ساحت تربیتی زمینه تربیت متوازن برای تمام دانش آموزان فراهم شده چون تنها سند حاکم در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

اصغری عنوان کرد: در سال جاری نیز در جهت تربیت دانش آموزان در ساحت ششگانه تلاش می‌کنیم و در کنار پرداختن به ساحت علم و فناوری، خود را مکلف می‌دانیم که دانش آموزان را در ساحت‌های سیاسی، اعتقادی، زیستی و فناوری، هنری و زیباشناختی و اقتصادی تربیت کنیم.

وی افزود: برای دست یافتن به چشم‌انداز آموزش و پرورش نیازمند معلمانی هستیم که به روش های جدید تعلیم و تربیت آگاه باشند. لذا در این عرصه نواندیشی یک ضرورت جدی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه شیوه سازمان آموزش و پرورش، رویکرد ترکیبی است اضافه کرد: رویکرد ترکیبی شامل فضای مجازی و روش حضوری است و با توجه به شرایط کرونایی بازگشایی مدارس رویکرد تدریجی دارد.

اصغری خاطرنشان کرد: از امروز ۶۰۰ مدرسه در استان به صورت حضوری، آموزش های خود را آغاز خواهند کرد و بازگشایی مابقی مدارس نیز به صورت تدریجی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از واکسینه شدن دانش آموزان خواهد بود.

اصغری با اشاره به هفته دفاع مقدس، یادآور شد: این هفته، فرصت مناسبی است تا با تفکر، تعمق و اندیشه، یادی از جانفشانی ها و ایثارگری های دلاور مردانی کنیم که در روزهای دفاع مقدس با بهره گیری از خلوص نیت، ایمان، جوانمردی و پایمردی به عنوان پرچمداران نظام مقدس جمهوری اسلامی، گوشه ای از صلابت و اقتدار کشور را به نمایش گذاشتند.

اصغری گفت: هشت سال دفاع مقدس، روایتی از دوران پر افتخار ملتی است که وحدت و همدلی را سرلوحه امور خود قرار داده و قهرمانان این مرز و بوم با اقتدار امنیت را برای این سرزمین به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار