معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان مطرح كرد

لزوم توجه به حوزه علم و پژوهش در بيانيه گام دوم انقلاب

زنجان-تفاهم نامه همکاری ميان سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه انصارالمهدي(عج) و اتاق بازرگانی زنجان امضا شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۰۹۷
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سرهنگ عباس بابایی معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی زنجان و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان، با بیان اینکه باید برای تحقق اقتصاد قوی جهت خنثی سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی برنامه‌ها را قوی و پژوهش محور پیش برد، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب، باید مباحث علمی و پژوهشی را با توجه به اهمیت آن در کنار برنامه‌ها به صورت جدی دنبال کرد و آمادگی برای همکاری در زمینه‌های پژوهشی با اتاق بازرگانی زنجان، وجود دارد.
 
لزوم توجه به حوزه علم و پژوهش در بيانيه گام دوم انقلاب

رئیس بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان زنجان نیز با بیان اینکه این نهاد سعی دارد تا در بخش‌های مذکور خلاء‌ها را شناسایی و در راستای پُرکردن آن‌ها گام بردارد، ابراز کرد: توانمندی خوبی با حضور اساتید و پژوهشگران که از متن خود مردم برخاسته‌اند، وجود دارد تا برای حل مسائل جامعه استفاده شود.

علی رضاخانی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها و اقدامات خوبی در بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان زنجان رخ داده است، گفت: امید است تا با همکاری اتاق در ماموریت‌های مشترکی که تعریف خواهد شد، اقدامات خوبی برای اقتصاد استان انجام دهیم.

علی افشاری؛ معاون مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش اتاق تلفیقی از مباحث به صورت تئوریک و کاربردی دنبال می‌شود، افزود: در پژوهش‌های اتاق زنجان، گره‌گشایی اقتصادی، با ارائه راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها و احصای مشکلات، شناسایی بازار‌های هدف و مدل‌هایی از تجارت و بازرگانی با توجه به شناخت بازار‌ها و با محوریت ظرفیت‌های بالقوه استان که منفعت آن متوجه استان و مردم باشد، دنبال می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی در کشور را باید به صورت جدی در دستور کار قرار داد، گفت: پژوهش و برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان، یکی از پیش نیاز‌های اصلی عملیاتی شدن برنامه‌ها است.

علی یگانه فرد با اشاره به اینکه کشور‌هایی مانند بنگلادش و ترکیه، طی سال‌های گذشته با تحقیق و پژوهش بر روی فرصت‌ها و ظرفیت‌های خود رشد اقتصادی بالایی را تجربه کردند، افزود: باید با اقدامات متمایز در زمینه اقتصاد و حرکت رو به جلو، در راستای ایجاد اقتصادی پویا و مردمی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همراهی علمی و دانشگاهی، یکی از زمینه‌های مهم در توسعه اقتصادی است، افزود: تقویت رشته‌های دانشگاهی در بخش‌های تولیدی و صادراتی پرظرفیت، تجربه موفقی است که در برخی از کشورها، رشد اقتصادی و منطقه‌ای را به دنبال داشته و در استان نیز باید تقویت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار