خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قروین؛

ارتقا فرهنگ ترافیک باید از درون خانواده آغاز شود

سردار ابراهیمی گفت: ارتقا فرهنگ ترافیک باید از خانواده آغاز شود و سپس در سطح جامعه عمومیت یابد که قطعا موجب کاهش تصادفات خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۱۳
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قروین، در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی که همزمان با دومین روز از هفته نیروی انتظامی که در سالن شهدا ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار آغاز شد و نیاز است تا رویکرد جامعه محوری پلیس به مردم معرفی شود که در راستای تامین و ایجاد اعتماد عمومی مردم به نیروی انتظامی و دستگاه های خدمات رسان در سطح کشور و استان فعالیت می کند.

وی گفت: اگر موفقیتی در استان وجود دارد به دلیل تعامل همگانی است و لذا برای اجابت مطالبات مردمی لازم است تا این تعامل گسترش یابد. با توجه به اینکه یکی از ماموریت های نیروی انتظامی کاهش تصادفات و کاهش فوتی هاست.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال با توجه به کاهش چهار درصدی آمار تصادفات در استان، همین تعداد آمار ۱۱۰ فوتی در تصادفات استان نیز آمار بالایی است و باید برای کاهش آن تلاش کنیم که تعامل و مشارکت همگانی را می رساند تا به نقطه مطلوب دست یابیم.

وی با اشاره به لازم و ملزوم بودن دو مولفه پلیس هوشمند و امنیت پایدار تصریح کرد: بی شک احساس امنیت موجود در کشور با تلاش جمعی همه دستگاه ها، نیروهای مسلح و همکاران پلیس، ایجاد شده است. هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتظامی با گستردگی و تعدد ماموریت وجود ندارد.

سردار ابراهیمی گفت: ارتقا فرهنگ ترافیک باید از خانواده آغاز شود و سپس در سطح جامعه عمومیت یابد که قطعا موجب کاهش تصادفات خواهد شد.

کاهش آمار تصادفات جاده ای نتیجه مشارکت همگانی است

در ادامه علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی که همزمان با دومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در سالن شهدا ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد بیان کرد: هرساله به مناسبت آغاز فصل زمستان و بهار دوبار مانور برگزار می شد که به دلیل شرایط کرونایی مامور بهاره و زمستانه را برگزار نماییم.

وی با اشاره به کاهش حوادث جاده ای گفت: به طور متوسط با توجه به شرایط کرونایی، تصادفات جاده ای کاهش یافته اما این امر به طور اتفاقی پیش نیامده بلکه نیازمند همراهی تمام دستگاه های متولی امنیت جاده ای است.

امکانات و محدودیت ها از نظر نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات زیاد است اما نیروی انتظامی با عشق در این مسیر ورود یافته و با همراهی مجموعه قضایی موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

در استان حدود ۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی داریم و جزو استان های برتر در کشور هستیم. حدود ۱۱۰ پایگاه در حوزه های مختلف وجود دارد و ۶۰۰ خودرو و ۱۱۰۰ نفر از عوامل انتظامی در حوزه راه مشغول فعالیت هستند.

معابر روستایی، چالش پیش روی استان در آینده نزدیک

در ادامه جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، عنوان کرد: سپر دفاعی که نیروی انتظامی در مقابل مخلان ایجاد کرده و مقابله ای که با تهدیدات دشمنان انجام می دهد، نقش این ارگان نظامی را بیشتر نمایان می کند.

وی گفت: کلیدواژه های مهمی همچون پلیس هوشمند، امنیت پایدار، پلیس خدمتگزار، حاکی از نقش کلیدی نیروی انتظامی در برقراری امنیت پایدار است. کاهش تصادفات و کاهش فوتی ها، یک به یک در حال انجام است و این امر حاصل تلاش سختی است که در تمام حوزه ها در حال انجام است.

حق لطفی عنوان کرد: انجمن ها و اصنافی که در حوزه مسافر و کالا در حال فعالیت می کنند نیز با ما همکاری و همراهی لازم را داشتند و در حوزه کالا، در ۶ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان جابجا کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: در ایام کرونا از مبدأ استان، با توجه به نیاز کشور به ملزومات پیشگیری از کرونا همچون ماسک و مواد ضدعفونی، دستکش و غیره، این ملزومات به استان های دیگر صادر شد که این امر هماهنگی در حوزه حمل و نقل است.

حق لطفی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سالجاری، حدود ۲۴۰ تن اضافه تناژ در سطح راه های استان شناسایی کردیم. یکی از چالش های مهم ما بحث معادن و معابری است که به ویژه مربوط به حوزه های روستایی است. در حوزه راه های روستایی تا چندین سال آینده به دلیل عواملی همچون عرض معابر، معادن، ترافیک های زیادی با اضافه بار، شاهد افزایش تصادفات جاده ای باشیم. لذا لازم است تا حمل و نقل جاده ای هوشمند شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار