امام جمعه پیشوا:

نزدیک شدن به ظهور صبر و بصیرت می خواهد/ انقلاب اسلامی ظهور کوچک است

امام جمعه پیشوا گفت: نزدیک شدن به ظهور صبر و بصیرت می خواهد یک روز بصیرت داشتن به منزله ده سال صبر کردن است انقلاب اسلامی یک ظهور کوچک است که ان شاالله به ظهور بزرگ منجی عالم بشریت متصل شود.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۵۳
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حضور پرشور مردم و حضور نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت هفته ناجا در تالارقرآن حرم جعفربن موسی الکاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: غیبت امام زمان از نامه ای شروع می شود که یکی از بزرگان شیعه متاسفانه به امام عسکری زدند که آقا شما بیلان کار به ما بدهید مبالغی که خدمت شما فرستادیم بیلان کار و گزارش به ما بدهید غیبت از اینجا شروع شد و ظهور ان شالله با قیام مردم آغاز شده است و آرام آرام به ظهور نزدیک می شویم البته این نزدیک شدن به ظهور صبر و بصیرت می خواهد یک روز بصیرت داشتن به منزله ده سال صبر کردن است.

وی افزود: ابلیس شش هزار سال عبادت کرد اما یک لحظه بی بصیرتی کرد چه بلایی سرش آمد صبرو بصیرت باید کنار یکدیگر باشد خوشبختانه در انقلاب اسلامی از این مباحث صبر و بصیرت فراوان مشاهده کردیم مخصوصا این روزها که امیدواریم صبر و بصیرت بیشتر باشد خودمان را برای ظهور بزرگ آماده کنیم ما همچنان که غیبت صغری و کبری داریم یک ظهور صغری و ظهور کبری نیز داریم ظهور صغری همین انقلاب است علامه بزرگوار حسن زاده آملی می فرمایند ظهور کوچک و به احتمال قوی به گفته بزرگان ما انقلاب اسلامی ظهور کوچک است ان شالله بعد از ظهور کوچک به ظهور بزرگ منجی عالم بشریت متصل شویم.

حجت الاسلام باقری بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی بیشترین و بهترین خدمات و شایسته ترین خدمات را به مردم داشته باشد اما اگر این کار و خدمات در راستای زمینه سازی و آماده سازی مردم برای ظهور نباشد هیچ ارزشی ندارد تمام کارهای ما از دولت و مجلس و مردم و نیروهای مسلح و موشک ها و مبارزات و از همه مسائل باید مقدمه ظهور باشد اگر مقدمه ظهور نباشد هیچ فایده و ارزشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: زمینه سازی ظهور یعنی آنچه که نیاز است برای برقرار کردن عدل وداد و عدالت و استقلال و قوی بودن شیعیان جهان نیاز است آن کار ها را انجام دهیم هرکسی به اندازه توانش باید کار کند دانش آموز و دانشجو و معلم و استاد و کشاورز و کارگرو کاسب هرکسی به هر طریقی خودش را آماده کند اگر فردا روزی ان شاالله آقا ظهور کردند و به من طلبه گفتند که باید بروی مثلا در شاخ آفریقا تبلیغ دین و قرآن و معنویت داشته باشی نگویم که آقا خانواده ام اینجا هستند و بگذارید کنار آنها باشم باید بگوییم چشم آیا ما به این درجه رسیدیم؟ هر امری آقا به ما فرمودند باید بگوییم چشم اینجاست که انتظار فرج افضل الاعمال می شود اگر ما به آن آمادگی رسیدیم.

امام جمعه پیشوا تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی را تبریک عرض می کنم امروزه نیروهای مسلح ما انصافا خدمتگزار مردم هستند و خداروشکر این اعتماد وجود دارد نه فقط در مباحث امنیتی بلکه در سیل و زلزله و کرونا و گرما و سرما در همه مراحل نیروهای مسلح ما کنار مردم هستند چقدر ارزش و رشد در انقلاب اسلامی ایجاد شده است در گوشه و کنار مشکلاتی هم داریم شاید نیرویی و طلبه ای و عمامه به سری و درجه داری و سرداری و امیری در نیروهای مسلح ما دچار خطا و گناه شود اما اینها سرایت داده نمی شود به این همه انسان سازی و خودسازی و کادرسازی چقدر از نیروهای مسلح ما این آمادگی را دارند که برای امام عصر جان بدهند.

وی گفت: امروز برای رهبری و امام از نیمه خرداد این جان نثاری و فداکاری ها شروع شد و امروز به مراتب از نیمه خرداد ما جلوتر هستیم بزرگ ترین کار انقلاب سازندگی نفوس است در جمعه گذشته متاسفانه خبر ناگواری به شیعیان رسید و آن هم نمازجمعه خونین مردم مظلوم افغانستان است تسلیت عرض می کنیم از این همه مظلومیت جگر انسان می سوزد ما نسبت به فلسطین به دلیل قبله اول مسلمین عشق دیگری داریم و مظلومیت فلسطین چیز دیگری است اما من فکر می کنم مظلوم تر از همه کشور و حکومت ها امت مظلوم افغانستان است چقدر ظلم و ستم چند سال این ملت گرفتارند شهدای نمازجمعه هفته پیش را تکریم می کنیم و لعن و نفرین ابدی می فرستیم بر قاتلان و مسببان این جنایت و خواستار محکومیت عملی و پاسخ قاطع بین المللی هستیم.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی نباید نسبت به افغانستان بی خیال باشند و باید کاری کنند تامین امنیت مردم مظلوم و رنجدیده افغانستان توسط مسئولین فعلی این کشور را خواستار هستیم.

باقری عنوان کرد: هفته وحدت هفته راهبرد ٢۵۰ ساله همه امامان معصوم همین بوده است اگر امامان معصوم ما این همه اقدامات انجام دادند همه اینها به خاطر وحدت است بپذیریم بعضی از شیعیان تندرو بپذیرند چرا کاسه داغ تر از آش می شویم چرا تندتر از امام و بزرگان می رویم اگر این اقدامات ائمه معصوم نبود امروز این عظمت را نداشتیم امروز ما دشمنان مشترکی داریم چه شیعیان و چه اهل سنت چشم دیدن ما را ندارند و از ریشه میخواهند دین را بزنند.

وی گفت: حالا ما به قول بعضی ها عمرکشون می گیریم و عیدالزهرا می گیریم خوشبختانه در پیشوا نداریم آیا زهرا مرضیه راضی است که در جلسه ای که به اسم حضرت زهرا است هر غلطی بکنیم مراقب باشیم اگر هست تذکر دهید و شرکت نکنید و نهی از منکر کنید به خاطر همین کثافت کاری بعضی ها چقدر از شیعیان را سر بریدند این چه کاری است از کجای نهج البلاغه و کلام اهل بیت و سنت پیغمبر در آمد.

وی ادامه داد: می گویند ابولولو قاتل عمر این ابولولواصلا کیست تاریخ را مطالعه کنید اصلا مسلمان است؟ این از کجا درآمد؟ متاسفانه بدتر از همه این ها عید الزهرا و عمرکشون معروف دو سه روز مانده به هفته وحدت این مراسم را می گیرند ما چقدر باید خون بدهیم چقدر باید خون جگر بخوریم شهید بدهیم دیگه بسته مثال بازر این موضوع افغانستان است ببینید چه بلایی سرشان آمد.

امام جمعه پیشوا خاطرنشان کرد: چند سال پیش همین داعش ما چقدر شهید دادیم جوان دادیم و خانواده هابیچاره شدند سرها بریده شد به خاطر بعضی از ندانم کاری های ما این همه بزرگان ما فرمودند وحدت داشته باشیم تو بیشتر می فهمی یا امام؟ این تندروی ها همیشه باعث زحمت اسلام و مسلمانان و شیعیان بوده است مراقب باشیم راهبرد و زحمت ٢۵۰ ساله از امیرالمومنین تا امام عسکری را هدر ندهیم ما را نفرین می کنند خیلی مراقب باشید الحمدالله در پیشوای مقدس ما همچین چیزی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار