انتظار مهم‌ترین وظیفه در دوران غیبت امام عصر است

هیرمند/ به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) مدیر آموزش و پرورش هیرمند با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۷۸
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، به مناسبت فرا رسیدن نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) مدیرآموزش و پرورش و جمعی از همکاران این سازمان  با حجت الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه شهرستان هیرمند،دیدار و گفتگو کردند.

امام جمه هیرمند در این دیدار گفت: امام زمان(عج) دوازدهمین پیشوای شیعیان جهان در روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۵ هجری برابر با شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسگری(ع) درسامرا، امامت را آغاز کردند. خلفای عباسی به دلیل ترس از نفوذ ائمه معصوم(ع)، تهدیدی جدی برای حیات و زندگانی امام مهدی(عج) محسوب می‌شدند، بنابراین به خواست خداوند آن حضرت از دیده‌ها پنهان شد و به این ترتیب، غیبت صغری شکل گرفت.

حجت الاسلام راشکی بیان کرد: تفاوت مهدی موعود(عج) با دیگر ائمه پیشین در این است که ایشان امام زمان، زنده و حاضر هستند و به نوعی اختصاص به همه افرادی دارند که در این عصر زندگی می‌کنند؛ پس لازم است از وجود مقدس ایشان به عنوان واسطه فیض الهی و رابط میان زمین و آسمان بهره‌ها برد و مناسبت‌های مربوط به ایشان به بهترین شیوه، ارج نهاد شود.

وی بیان کرد: از دیدگاه دشمنان اسلام شیعه دو بال مهم دارد که یکی عاشورا و دیگری مهدویت محسوب می‌شود. عاشورا به اندازه کافی از اهمیت در میان اجتماع برخوردار است، اما مهدویت گاهی با غفلت‌هایی همراه شد که درج این مناسبت نشان از اهمیت ویژه این روز دارد.

این مسئول ادامه داد: شیعیان باید با هوشیاری در گرامیداشت این روز پر اهمیت، شادمانی خود را سمت و سویی سوق دهند که از هرگونه تفرقه و اهانت به مقدسات جلوگیری شود و توجه نکردن به این مساله سوء استفاده دشمن را در پی دارد.

امام جمعه هيرمند در ادامه اظهار داشت: آغاز امامت امام دوازدهم (عج)، ولایت امامی است که همه جهان در انتظار ایشان به سر می‌برند. انتظار نیز باید به شیوه صحیح باشد یعنی با علم و عمل به آنچه از ما خواسته شده که همان دستورات الهی است. انتظار مهم‌ترین وظیفه در دوران غیبت امام عصر (عج) به شمار می‌رود و منتظر واقعی فردی است که اعمال، عبادت‌ها و آنچه واجب به شمار می‌رود، ترک نکند تا بهانه به دست سود جویان در این مسیر ندهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار