خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

عادی انگاری جامعه در پیشگیری از بیماری کرونا، نگران کننده است

جمالی پور گفت: امروز علیرغم این که میزان واکسیناسیون در استان از ۶۵ درصد عبور کرده و شرایط خوبی داریم اما نسبت به گذشته رعایت پروتکل ها کمتر شده و این وضعیت نگران کننده است.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۲۵
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

قروین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد بیان کرد: امروز علیرغم این که میزان واکسیناسیون در استان از ۶۵ درصد عبور کرده و شرایط خوبی داریم اما نسبت به گذشته رعایت پروتکل ها کمتر شده و این وضعیت نگران کننده است.

وی گفت: رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی تا زمانی که ویروس وجود دارد باید به عنوان یک دغدغه جدی مورد توجه همه مردم و مشاغل مختلف قرار گیرد در غیر این صورت بسرعت وارد پیک جدید می شویم و همه زحمات زیر سوال می رود.

استاندار قزوین تصریح کرد: مردمی که واکسن زده اند فکر می کنند دیگر کار تمام است و می توانند ماسک را برداشته و تجمع کنند و به مراکز شلوغ رفت و آمد کنند در حالی که امروز برخی کشورهای اروپایی هم که واکسن زده اند وارد پیک جدید بیماری شده اند.

جمالی پور اضافه کرد: بایستی رعایت پروتکل به عنوان یک اصل برای همه مردم و اصناف و کارمندان و دانشجویان و کارگران مورد توجه جدی باشد زیرا امروز وضعیت خوبی نداریم و نگران پیک بیماری هستیم.

استاندار قزوین یادآور شد: ضمن تشکر از دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه همکارانشان انتظار داریم با کمک رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات و همه افراد تاثیرگذار با اطلاع رسانی بیشتر نسبت به بی توجهی در رعایت پروتکل ها هشدار لازم را منعکس کنند تا مردم رعایت فاصله  گذاری و بهداشت را همچنان جدی بگیرند.

وی بیان کرد: پیشنهاد می کنیم واکسیناسیون سیار هم در مناطق و محلات مختلف پیش بینی شود تا با کمک پیشکسوتان محلات بتوانیم همه مردم استان را تا پایان آذر ماه واکسینه کنیم.

جمالی پور تصریح کرد: برای دانش آموزان هم یک مدرسه متمرکز انتخاب شود و پس از استعلام از خانواده ها نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان اقدام شود.

وی گفت: بی توجهی به رعایت پروتکل ها نشان می دهد تصمیمات ما در ستاد کرونا زیاد تاثیرگذار نبوده و لازم است این نقیصه برطرف شود تا در دو هفته آینده وضعیت پروتکل ها بهتر شود و از این شرایط عبور کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: نظارت کنید کارت واکسن کارکنان دولت در سامانه حضور و غیاب ثبت شود و از ورود کارمندانی که واکسن نزده اند حتما جلوگیری شود.

جمالی پور با تشکر از مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایران در تامین تجهیزات پزشکی در ایام کرونا اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان بانک مهر در استان قزوین تاکنون دو نوبت در تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران کرونایی اقدام کرده اند که جای تقدیر دارد و امیدواریم سایر بانکها نیز با توجه به رسالت اجتماعی خود به یاری مردم و دانشگاه علوم پزشکی بشتابند.

 استاندار قزوین گفت: از مدیران همه بانکها انتظار داریم به رسالت اجتماعی خود عمل کرده و مانند بانک مهر کمک کنند تا دانشگاه علوم پزشکی قزوین بتواند خدمات مناسبی به مردم در دوران کرونا ارائه کند.

وی یادآورشد: امروز دولت هم شرایط سخت و تنگناهای اقتصادی زیادی دارد لذا خیرین، نهادها، شرکتها و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی هم باید کمک کنند تا نیزاها برطرف و شرایط بهتر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها