نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

دفاع جانانه سپاه،قدرت رو به افول آمریکا را آشکار کرد

حجت‌الاسلام نکونام گفت: دفاع جانانه سپاه از منافع نفتی کشور، صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ کشید و ماهیت غارتگری شیطان بزرگ و قدرت رو به افول آمریکا و دشمنان ایران را به جهانیان نشان داد.
کد خبر: ۹۳۸۸۱۴۰
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در جمع مردم ولایتمدار شهرکرد با اشاره به اقتدار و ثلابت پاسداران در مقابله با سرقت اخیر منافع نفتی ایران،گفت: شیطان بزرگ برای جبران شکست خود در رویارویی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بارها بر قدرت خود افزودند، اما به حول و قوه الهی نمی توانند، در برابر عزم و اراده این نیروی مقتدر زمین‌گیر شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان، به ادامه غارت و دزدی دولت آمریکا اشاره و اظهار کرد: تلاش آمریکایی‌ها در ماجرای اخیر دزدی منافع نفتی کشور، راه به جایی نبرد و فرزندان ایران اسلامی به راحتی این قدرت جهانی را زمین‌گیر کردند و نشان دادند که شیطان بزرگ همچنان به دنبال غارت و دزدی منافع دیگر کشورهاست.

امام جمعه شهرکرد به اقتدار نیروهای دفاعی ایران اسلامی و افول قدرت آمریکا اشاره کرد و افزود: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای دفاعی در دریاها بسیار مهم است و اگر امروز عده‌ای شکست و افول  آمریکا را نمی‌بینند، بدون شک در درون دچار ضعف تحلیل،یا تعصب گروهی دارند و یا منافعشان با این کشور گره خورده است.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: عملکرد تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه اخیر غارت و دزدی منافع نفتی کشور، یک بار دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها را در جهان تحقیر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان، به جایگاه ویژه‌ای جمهوری اسلامی ایران در دنیا اشاره کرد و گفت: توطئه و نقشه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ایران اسلامی خنثی‌شده و نباید در عرصه رویارویی با آمریکا هراس داشت.

امام جمعه شهرکرد سیزده آبان از و وقایع بسیار مهمی است، یکی از آن ها مسئله تسخیر لانه جاسوسی که اینقدر این حادثه مهم بود که امام ما رضوان الهی بر او باد آن را انقلاب دوم نامیدند، یعنی برابر با کل انقلاب این واقعه مهم بود، البته از آن طرف بعضی ها هم گویا تاب تحملش را نداشتند که الان هم هستند، بعضی هایی که الان هم هنوز همچنان همان فرهنگ تجربه شده، به ابتذال رسیده، به سستی رسیده، هنوز روی همان باور اصرار دارند و دل بستن به آمریکا و با او درگیر نشدن و اجازه بدهیم هر کار دلشان می خواهند بکنند و اجازه بدهیم تحقیر کنند.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: با تسخیر لانه جاسوسی دولت لیبرالی وقت کمتر از ۲ روز استعفا کرد، امروز هم عده‌ای در داخل و خارج کشور هستند که تاب رویارویی با آمریکا را نداشته و به پذیرش حاکمیت، غارتگری و استکباری این کشور باور دارند.

امام جمعه شهرکرد به اهمیت تقوا، در زندگی اشاره کرد و گفت: تقوا، ترک معصیت و انجام واجبات، بر طرف کننده گرفتاری‌های انسان است، کسی که مدیریت امور خود را به خدا بسپارد خداوند راه هدایت به وی نشان میدهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان،به سبک زندگی شهدایی اشاره کرد و اظهار داشت: شهدا شفاعت می‌کنند، آن‌ها نظارت بر اعمال دارند، حاج‌قاسم‌ها امروز حضور دارند و روح آنان در میان مردم است، سبک زندگی شهدایی یعنی ایمان، تقوا، انس با نماز، روزه، حلال خوردن و اخلاق‌محوری و باید سرلوحه زندگی‌ها قرار گیرد.

امام‌جمعه شهرکرد به اهمیت تصویب قانون جمعیت اشاره کرد و افزود: تصویب قانون جمعیت اقدام بابرکتی است و باید کمبود جمعیت و تشویق به فرزندآوری قوت پیدا کند، اگر اقدام قانونی برای جمعیت شکل نمی‌گرفت، کشور در آینده با چالش‌های بسیار جدی جمعیت مواجه می‌شد، با اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جمعیت می‌توان از چالش‌های پیری جمعیت جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام نکونام به حمله‌ سایبری اخیر دشمنان و مدیریت عالمانه مسئولان کشور اشاره کرد و ادامه داد: بصیرت مردم ولایتمدار، اطلاع‌رسانی به هنگام رسانه ملی و اقدام عوامل و مسئولین کشور، موحب ناکامی دشمنان و جبران خسارت شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان، به 14آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: روز فرهنگ عمومی یعنی روز تقوا، یعنی بر ما و بر جامعه ما تقوا حاکم بشود، یعنی رفتارهایمان، کردارهایمان، امورمان بر اساس زوایای قرآنی و دینی واخلاقی باشد، می دانید رفتارها و باورها دو امر مهم فرهنگ عمومی است، یعنی جامعه ای که رفتارهایش روی یک تراز مشخص بود و باورهایش هم بر اساس یک تراز مشخص، این جامعه رستگار است، این دارای یک فرهنگی عمومی توحیدی است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد:البته باید بدانیم ، پدران، مادران، خانواده ها، جوانان، فرهنگ را متولیان فقط اصلاح نمی کنند، اصلاح فرهنگ فقط دست دولتمردان نیست، دست مسئولین نیست، بله بخشی اش دست آن هاست که باید زمینه هایی را فراهم کنند، راه هایی را هموار کنند، عرصه هایی را به وجود بیاورند، یک جاهایی بخش حاکمیتی است، باید حاکمیت برخورد مناسب را داشته باشد، این ها کار دولتمردان است، در بخش های حاکمیتی است اما عمده فرهنگ با آحاد جامعه است، عمده فرهنگ را عزم و اراده من و شماست که می تواند اصلاح کند، خانواده ها، عزم و اراده اش آن باشد که در خانه و خانواده نگاه ایمانی حاکم باشد، اخلاق حاکم باشد، پاکی ها حاکم باشد، تلاش کنند در این جهت، دغدغه داشته باشد فرزندش را بر این محور تربیت کند، به تربیت فرزند بیش از خود فرزند اهمیت بدهد.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: خانه و خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، هر کدام و همه و همه. نقش اساسی در فرهنگ عمومی جامعه دارند، قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً این تعبیر قرآن است، هر کدام خودتان را مراقبت کنید، هر کدام اطرافیانتان را مراقبت کنید و از آتش و عذاب برهانید، این ها فرهنگ عمومی را اصلاح می کند، اینکه فقط بخواهیم بنشینیم و از دیگران بخواهیم و خودمان نقش اساسی را نسبت به خودمان ایفا نکنیم، فرهنگ عمومی، فرهنگ ارزش ها نمی شود، فرهنگ عمومی را با یک عزم همگانی و با یک اراده جدی باید حاکم کنیم و هم به هم کمک کنیم.

ارسال نظرات