۳۰ هزار پرونده در اردبیل با مصالحه مختومه شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پارسال۳۰ هزار پرونده با مصالحه در شورا‌های حل اختلاف استان اردبیل مختومه شده است.
کد خبر: ۹۳۸۸۶۶۹
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

۳۰ هزار پرونده در اردبیل با مصالحه مختومه شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل با گرامیداشت ۱۸ آبان سالروز تأسیس شوراهای حل اختلاف گفت: فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف بر اساس مبانی حکومت دینی و ارزشی، توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه و پایان دادن به اختلافات با نگاه مهربانانه است.

او افزود: در سال ۸۱ فعالیت شوراهای حل اختلاف به تناسب کشور در استان اردبیل نیز آغاز شد تا برخی از پرونده‌ها که امکان صلح و سازش و مختومه شدن آن با همین نگاه امکان‌پذیر بود به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۱۴۱ شعبه شورای حل اختلاف فعالیت می‌کنند که این شعب در شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و برخی روستاها فعالیت‌های عمومی و تخصصی را انجام می‌دهند.

کثیرلو به فعالیت ۳۳ شعبه حل اختلاف روستایی اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات ما راه‌اندازی شعب تخصصی حل اختلاف است که در استان شعب تخصصی پزشکی، حوزه صنعت و معدن، رسانه و خانواده شکل گرفته است.

او عضویت ۷۲۱ نفر را در قالب اعضای شورای حل اختلاف و کارکنان یادآور شد و گفت: ۴۴۳ نفر عضو شوراهای حل اختلاف هستند که به صورت افتخاری در این مجموعه فعالیت کرده و ۲۷۸ نفر نیز کارمند شوراهای حل اختلاف هستند.

ارسال نظرات