مژده به زائران امام رضا(ع)؛

راه اندازی ایستگاه راه آهن شهرری/ قطار تهران – مشهد در شهرری توقف می کند

ایستگاه راه آهن شهرری همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۰۱
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

 سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم راه‌اندازی مجدد ایستگاه ری گفت: این ایستگاه در مدت چندین سال گذشته به دلیل مشکلات ابنیه و  کوتاه بودن سکو برای مسافرگیری غیرفعال بود که اکنون بازسازی شده و از اول آذر ماه که فروش سری جدید بلیت‌ها آغاز می‌شود سه قطار حومه‌ای و دو قطار تهران-مشهد به طور رفت و برگشت در این ایستگاه توقف خواهد کرد.
وی گفت: بودجه مورد نیاز تخصیص یافته و عملیات عمرانی این طرح که در آن خطوط راه آهن کشور با ۲ خط مترو و چندین خط اتوبوسرانی و تاکسیرانی در نظر گرفه شده  در ماه های آینده پس از رفع اراضی معارض آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور، در بخش دیگری از سخنان خود از ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی و کریدورهای مختلف حمل کالا و مسافر در کشور خبر داد و اظهار داشت:    برای افزایش کیفیت خدمات رسانی به هموطنان و مسافران ریلی، راه آهن کشور ۹۰۰ لوکوموتیو جدید نیاز دارد که باید از محل تعمیرات و نگهداری همچنین از محل تولیدات داخلی و خرید خارجی تامین شود .
وی افزود: در تولید واگن های باری و مسافری پتانسیل های خوبی در کشور داریم و برای توسعه خطوط ریلی نیازی به واردات واگن از خارج نداریم و تمامی نیاز داخل از محل تولیدات با کیفیت داخلی تامین می شود.
 صالحی خاطر نشان کرد: هم اکنون خطوط ریلی کشور با چشمه های بار هماهنگ نیست.  هر جا  که چشمه بار هست ریل نیست و هر جا ریل هست بار نیست که این مساله باید     مدیریت   شود.
حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری  در مراسم افتتاح این ایستگاه اظهار داشت: بیش از یک دهه   از تعطیلی ایستگاه راه آهن شهرری می گذرد، گفت: راه اندازی مجدد این ایستگاه یکی از اولویت های شهرستان و از مطالبات مردم ری و شهرستان های جنوب استان تهران برای مسافرت به مشهد و قطار حومه ای در حوزه شهری است، گفت: بهسازی و توسعه ریلی ایستگاه راه آهن شهرری در یک پروسه ۶ ماهه از محل اعتبارات داخلی راه آهن بهسازی شد.
وی با بیان اینکه از اول آذر ماه ایستگاه راه آهن شهرری مانند گذشته پذیرای مسافران خواهد بود، خاطرنشان کرد: چندین قطار از خط تهران ـ مشهد و قطارهای حومه ای در این ایستگاه توقف خواهند داشت.
توکلی از ساخت یک مجتمع ایستگاهی راه آهن در شهرری خبر داد و افزود: این مجتمع ایستگاهی با خطوط ۶ و یک مترو تهران، ایستگاه خطوط مختلف اتوبوسرانی و تاکسیرانی همراه خواهد بود تا شاهد کاهش پیاده شدن مسافران جنوب استان تهران در ایستگاه مرکزی راه آهن باشیم.
وی اضافه کرد: طرح ساخت مجتمع ایستگاهی در چند سال گذشته بلاتکلیف بود ولی از سال گذشته پیرو تاکیدات انجام شده، طرح تجهیز کارگاه اجرا شده و هم اکنون نیز معارضانی دارد که پس از رفع آنان کار آغاز خواهد شد.
توکلی با بیان اینکه فرمانداری نهایت تلاش خود را برای رفع معارضان ساخت مجتمع ایستگاهی شهرری انجام داده است، تاکید کرد: تمامی دستگاه ها و افراد حقیقی و حقوقی باید در جهت حل این مشکلات و ساخت این طرح بزرگ عمرانی تلاش کنند.

در مراسم بهره برداری از ایستگاه راه آهن شهرری، دکتر سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران ری، شمیران و پردیس در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، حضور داشتند.
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار