خبرهای داغ:
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند خبر داد

اجرای بیش از ۱۵۰برنامه طی هفته کتاب و کتابخوانی در نهاوند

نهاوند-رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند از اجرای بیش از ۱۵۰برنامه طی هفته کتاب و کتابخوانی در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۰۰
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، میلاد امینیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز ۲۴ آبان ماه هر سال در تقویم ایران به عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.

وی افزود: علت نامگذاری این روز در تقویم به خاطر ارزش والای کتابخوانی و رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند تصریح کرد: در سال ۱۳۷۲ خورشیدی، ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد و این روز، یکی از روز‌های هفته کتاب نیز هست؛ نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روز‌های چهارم تا دهم دی ماه سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

وی بیان داشت: کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود.

امینیان افزود: کتاب محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‏های ذهنی و آموخته‏‌های دراز مدت انسان است؛ سهم کتاب در انتقال دانش‏ها، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

وی از رونمایی چهار کتاب در این هفته خبر داد و گفت: کتاب‌های اثر نوشته اسما سوری،   الماس گمشده نوشته بهنام کیانی، کاه و کوه نوشته محمدرضا کاظم پور و سازمان‌های بین المللی نوشته محمد کولیوند رونمایی خواهد شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند به اجرای بیش از ۱۵۰برنامه در هفته کتاب خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی مجازی، حمایت از کتابفروشی‌های شهر نهاوند و اختصاص درصدی از خرید به کتاب، برگزاری مسابقه با عنوان «اگر من یک کتابخوانی بودم...» یا «اگر من یک کتابدار بودم ...» از برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته کتاب عضویت در تمام کتابخانه‌های کشور رایگان است، افزود: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛ دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، سخنرانی امام جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، نمایشگاه کاریکاتور‌های برتر در حوزه طنز، مسابقه کتاب تور، رونمایی از تمبر‌های خیرین کتاب با عنوان «خیرماندگار» و... از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار