مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهارستان :

صلح امام حسن (ع) قهرمانانه ترین نرمش تاریخ است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سخنانی با اشاره به شرایط سیاسی موجود در زمان امام حسن(ع) گفت: صلح امام حسن (ع) قهرمانانه ترین نرمش تاریخ است.
کد خبر: ۹۳۸۹۱۹۷
|
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام شعیبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه  در جمع  بسیجیان، سربازان و پایوران در حسینیه ناحیه بهارستان اظهار داشت: صلح امام حسن (ع) قهرمانانه ترین نرمش تاریخ است زیرا در آن زمان فرماندهان لشگر امام از جبهه اسلام حمایت نکردند و وقتی امام با این فضای خفگان مواجه شد به ناچار به مدائن رفت و در مدائن بعضی از اصحاب به امام عرض کردند که صلح با معاویه ابن ابی سفیان را بپذیرد.
وی در ادامه افزود: پذیرش از سوی امام حسن (ع)   به دلیل ترس از مرگ و روحیه سازش کاری نبود، زیرا او فرزند همان علی (ع) است که به مرگ آن گونه علاقه دارد که کودک به پستان مادر، از این رو در پاسخ اعتراض عبدالله ابن زبیر به صلح فرمود: وای بر تو! چه می گویی؟ مگر ممکن است من که فرزند شجاع ترین مردان عرب هستم و فاطمه، سرور زنان جهان، مرا به دنیا آورده است، از کسی بترسم. وای بر تو! هرگز ترس و ناتوانی در من راه ندارد و علت صلح من، وجود یارانی همانند توست که ادعای دوستی با من داشتید، ولی در دل، نابودی مرا آرزو می کردید.
 
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار