عضو شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با خبرگزاری بسیج :

پارتی بازی، روابط سیاسی و فامیلی عامل اصلی تخلفات در بکارگیری نیروهای حجمی شهرداری /در مقابله با فساد با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت

قریشی گفت:متاسفانه در دوره گذشته برخی از اشخاص در شورای شهر و شهرداری اقدام به جذب وبکارگیری نیروهایی با عنوان حجمی در بخش های شهرداری نمودند که امروزه شاهد خسارت های این اقدام غیر قانونی در بدنه شهرداری هستیم.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۸۷
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

پارتی بازی، روابط سیاسی و فامیلی عامل اصلی تخلفات در بکارگیری نیروهای حجمی شهرداری /در مقابله با فساد با هیچ کس تعارف نخواهیم داشتبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سید رضا قریشی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: سال‌هاست در شهرداری پدیده ای به نام قراردادهای حجمی با هدف واگذاری و برون سپاری فعالیت های شهرداری به منظور کوچک سازی شهرداری شکل گرفته است اما متاسفانه با دخالت غیرقانونی مدیریت شهری در جابجایی نیروها حجمی و به کارگیری در خارج از موضوع قرارداد و همچنین افزایش نیروها بدون قاعده باعث نابسامانی در نیروی انسانی در شهرداری شده‌اند .

وی افزود:در حال حاضر ما شاهد حضور نیروها با موضوعات مختلف در یک کارکرد مشخص هستیم این روند ضمن ناکارآمد کردن سیستم اداری باعث تبعیض و بی عدالتی و بی انگیزگی نیروها هم شده است و در سال های اخیر هم شوربختانه مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا خلاف ضوابط با روابط سیاسی و نسبت های فامیلی نیروهایی را در سازمان های مختلف بکارگیری کردند.

قریشی تاکید کرد:متاسفانه در دوره گذشته برخی از اشخاص در شورای شهر و شهرداری اقدام به جذب و بکارگیری نیروهایی با عنوان حجمی در بخش های شهرداری نمودند که امروزه شاهد خسارت های این اقدام غیر قانونی در بدنه شهرداری هستیم.

بدنه شهرداری با انبوهی از نیروهای غیر تخصصی مواجه شده است

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت:درحال حاضر بدنه شهرداری با انبوهی از نیروهای غیر تخصصی مواجه شده است و متاسفانه امروز درحوزه های تخصصی باکسر نیروی انسانی متعهد و متخصص مواجه هستیم در واقع شهرداری را فربه و غیر تخصصی کرده اند.

قریشی با بیان اینکه زمینه اکثر اینگونه بکارگیری نیروها در قالب حجمی غیر قانونی بوده است افزود: بعد از روی کار آمدن شورای ششم به صورت فوری دستور توقف اینگونه اقدامات و تخلفات صادر شد و با تشکیل کمیته ای تخصصی چگونگی روند و اینکه چه اشخاص و تشکیلاتی مسبب اینگونه تخلفات بوده اند در حال رسیدگی می باشد.

قوانین اجازه به کارگیری نیروهای حجمی را در سایر بخش های شهرداری را نمی دهد

عضو شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: قوانین اجازه به کارگیری نیروهای حجمی را در سایر بخش های شهرداری را نمی دهد و در اینجا لازم است به اقدامات غیر قانونی قاطعانه رسیدگی شود و برخورد های لازم صورت پذیرد.

وی گفت: شورای ششم نظارت و بررسی زوایای مختلف این موضوع را وظیفه قانون خود می داند از اینرو برای برقراری عدالت و برخورد با هرگونه تبعیض و یا به تعبیری پارتی بازی ها و روابط سیاسی و فامیلی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

جذب صحیح نیروی انسانی به دور از ارتباطات فامیلی و سیاسی باشد

قریشی با بیان اینکه سیستم مدیریت شهری نیاز به یک ساختار سازی منظم و شفاف دارد یادآور شد: ارائه خدمات یکپارچه و عدالت محور باید بر مبنای یک تشکیلات نظامند باشد در صورتی اگر این مهم محقق شود دیگر شاهد اینگونه تخلفات و تبعیض ها در مجموعه شهرداری نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: به کارگیری و جذب صحیح نیروی انسانی به دور از ارتباطات فامیلی و سیاسی با فرایند های قانونی باید صورت پذیرد امیدواریم با اجرای قانون و ساماندهی نیروی انسانی شاهد پویایی در مجموعه شهرداری اراک باشیم.

ارسال نظرات