تحقق اهداف توسعه ای، مشارکت جدی مردم در اجرای پروژه های اجرایی را می‌طلبد

نشست مدیر کل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۴۱
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، مدیر کل دیوان محاسبات استان ضمن تقدیر از تلاش‌های اداره منابع طبیعی استان گفت: از نظر اعتبارات بیشترین سهم به استان تعلق گرفته و خدمات شایسته ای به مردم منطقه ارائه شده است.

ابراهیم ویسی سیستان و بلوچستان را گنج پنهان در تمامی عرصه ها برشمرد وتاکید کرد: برای تحقق اهداف توسعه، مشارکت مردم نقش اساسی دارد.

وی فلسفه وجودی دستگاه ‌های اجرایی را خدمت به مردم و عدم بهره گیری مناسب از فرصت ها را آفت اداری معرفی و با اشاره به سند آمایش چشم انداز استان اظهار داشت: همه بخش های اجرایی می ‌بایست در قالب یک برنامه، اهداف را از ابتدا تا انتها قابل دفاع و هدفمند طراحی و اجرا نمایند تا برآیند کار، تحقق مطلوب سیاست ها باشد.

این مسئول حوزه کاری دیوان محاسبات را علاوه بر وظایف سنتی، حسابرسی عملکردی و ترک فعل همه دستگاه‌های اجرایی اعلام و خواستار نظارت دقیق و آگاهانه در بهنگام و بهینه مصرف کردن اعتبارات توسط همه دستگاه‌های اجرایی شد.

ویسی انجام فعالیت های آبخیزداری و توجه به بهداشت آب و خاک را با توجه به شرایط اقلیمی استان بسیار حائز اهمیت دانست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت : سیستان و بلوچستان بعنوان پهناورترین استان کشور، علیرغم واقع شدن در کمربند خشک جهان و محدودیت های شدید اقلیمی،  به لحاظ منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

عبدالباسط پاکزاد افزود: علیرغم اینکه ٣٠ درصد مساحت این استان بیابان است ولی خوشبختانه دارای یک میلیون و ٢٠٠ هزار هکتار جنگل  میباشد که مجموع این سطوح یک بزرگ آبخیز بوده و منشا تولید آب است.

وی وسعت و پراکندگی، خشکسالی های ممتد، فرسایش عمده بادی و خاکی، بارش کم و پراکنش نامطلوب در بارش، دوره های فرا خشک و کمبود منابع اعتباری را مهمترین چالش های منابع طبیعی برشمرد و بیان کرد: ١۶ شهرستان درگیر بيابان بوده و ٣۴ کانون بحرانی با گستره ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار هکتار با بیشترین فرسایش بادی و خاکی در سطح استان وجود دارد که فعالیت های منابع طبیعی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

پاکزاد اجرای کاداستر اراضی، مالچ پاشی، نهال کاری، آبخیزداری، پخش سیلاب و پروژه های مدیریتی را عمده پروژه های شاخص اجرایی این اداره کل اعلام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار