مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطرح كرد

صبر ، بهترین الگوی پرستاران از حضرت زینب (س)

زنجان _ مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان گفت :صبر ، بهترین الگوی پرستاران از حضرت زینب (س) است.
کد خبر: ۹۳۹۸۷۵۴
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار داشت : در خصوص شان و منزلت زینب کبری (س) که روز میلاد ایشان به روز پرستار مزین شده است سخن گفتن سخت و دامنه وسیعی دارد و همچنان رفتار و سیره ی عملی ایشان  سرشار از درس های  آموزنده  زندگی است. 

 

صبر ، بهترین الگوی پرستاران از حضرت زینب (س)

 

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در يك دوره احیای تمدن اسلامی قرار گرفت، عنوان کرد :امام حسین (ع) تصمیم گرفته بودند که سیره رسول خدا (ص) و پدرشان  امیرالمومنین(ع) را احیا کنند که در قیام خود فرمودند: «إنّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فِی أمّه جدّی من برای اصلاح و از بین بردن آن خلاف ها و بدعت ها و تخریب هایی که در امت رسول گرامی اسلام و در دین پیغمبر ایجاده شده آمده ام  تا جلوی اینها را بگیرم و دین را اصلاح کنم» . 

 

 

 

 

حجت الاسلام شیرمحمدی با اشاره به خطبه امام حسین (ع) در روز عاشورا  «وَ أسیرَ بِسیرَةِ جَدّی مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله، وَ سیرَةِ أبی عَلیِّ بنِ أبی طالِبٍ. به سیره جدم حضرت محمد و سیره پدر خویش امام علی بن ابیطالب، رفتار نمایم»، گفت :این مسیر جریانی  برای احیای تمدن اسلامی بود و در طول تاریخ پس از ظهور اسلام تنها تمدنی است که توحیدی و خدایی است که انسان را به سعادت می‌رساند. 

 

 

 

این مسئول در ادامه تاکید کرد :یکی از کلیدی ترین افرادی که  در مسیر احیای تمدن اسلامی گام برداشت و نقش آفرینی کرد حضرت زینب (س) بود که وجودشان در کنار این قیام اصلاحی  نقش و  جایگاه حمایتی برای قیام داشت. 

 

 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه حضرت زینب (س) دو نقش مهم در این مسیر و جریان ديني داشت، گفت :ایجاد فضای آرامش بخش برای رهبری قیام و همچنین پشتیبانی از قیام که همان اهل بیت سید شهدا(ع) بودند از نقش های مهم حضرت بود. 

 

 

 

 

وی در ادامه متذکرشد :در تمامي جريان ها و اتفاقات پيش آمده براي امام حسين(ع)، حضرت زینب (س) یکی از افرادی می باشد که نقش آفرینی کرده و نقش پرستار را برای برادر خود داشته است. 

 

 

 

 

حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه پس از قیام امام حسین (ع) رهبری  و مدیریت  قیام  را حضرت زینب (س) بدست گرفت، بیان داشت : در مسیر حرکت  و در ورودی  کوفه و همچنین در مجلس عبید الله‌ بن زیاد سخنرانی زیبا و نفوذ پذیر کردند  تا  از هدف این قیام دفاع  کنند و  به انحراف کشیده نشده و از بین نرود. 

 

 

 

 

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد :می‌توان گفت که پرستار باید در جریان های بحرانی و حساس همیشه کنار بیمار باشد و از او حمایت کند. 

 

 

 

 

حجت الاسلام شیرمحمدی در پایان با اشاره به اینکه بیمار در دو شرايط روحي و رواني به پرستار نیاز دارد، خاطرنشان کرد :پرستاران افرادی هستند که نه تنها از لحاظ درمانی به بیماران خدمات رسانی می کنند بلکه با صبر و دلداری از لحاظ روحی نیز دردها و غم های بیماران را کم می کنند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار