خبرهای داغ:
دادستان قزوین؛

مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان هستند

قاسمی گفت: مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان هستند و باید در این راستا با جدیت وارد شوند و بدون‌ شک دستگاه قضایی نیز با متخلفان و مفسدان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۹۹۹۵۶
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در دیدار با مردم شهر اقبالیه که در مسجد جامع این شهر انجام شد، گفت: احیاء حقوق عامه و اجرای عدالت از رسالت ها و وظایف دستگاه قضایی است و طی چند سال اخیر تلاش شده، تا این تکالیف قانونی به نحو مطلوب در حوزه ها و موضوعات مختلف به درستی اجرایی شود. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و حرکتی که از سال های گذشته در دستگاه قضایی آغاز شده؛ با جدیت و قوت پیگیری خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از دستگاه ها و نهادها احیاء‌کننده حقوق عامه هستند و خدماتی که به جامعه ارائه می دهند در واقع بیانگر همین امر است و در طی گذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات شایانی نیز ارائه شده است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: شورای اسلامی شهر از دیرباز تشکیل شده و وظیفه خدمت به شهروندان را بر عهده دارد و از آنجایی که برخاسته از آراء مستقیم مردم است؛ مهمترین وظیفه شوراها انتخاب فرد اصلح به عنوان شهردار و اعمال نقش نظارتی نسبت به شهرداری و سازمان های زیرمجموعه است.

دادستان مرکز استان همچنین تاکید کرد: هر چه این انتخاب ها دقیق‌تر، تخصصی‌تر و کارشناسانه باشد، بی تردید فرد اصلح و کارآمد به منظور خدمت به شهروندان در مسئولیت های مدیریتی قرار خواهد گرفت.

قاسمی با بیان اینکه خدمات گسترده و غیر قابل انکاری توسط مجموعه مدیریت شهری ارائه می شود، اذعان داشت: افرادی که در جایگاه شورا و شهردار قرار می گیرند، باید ظرفیت های لازم برای خدمت‌رسانی را داشته باشند، تا در مواجهه با مسائل و مشکلات مختلف میدان عمل را خالی نکنند، زیرا در برابر آراء مردم باید خود را پاسخگو بدانند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد که در این جایگاه های مدیریتی قرار می گیرند، از اعتبار و آبروی خود هزینه می کنند و خودشان را همانند شهید رجایی و شهید سلیمانی فدای خدمت به مردم می کنند و خود را وقف مردم کرده‌اند. لذا ممکن است برخی افراد نیز دچار لغزش شوند و قطعاً هرچقدر جایگاه ها حساس‌تر باشد، بیشتر در معرض آزمون قرار دارند و باید از جایگاه خود امانت‌داری کنند و در همه حال قطار خدمت‌رسانی انقلاب نباید از حرکت باز بایستد.

این مسئول قضایی یادآور شد: دشمن سعی دارد مردم را از حاکمیت مایوس کند و آینده نظام را تیره و تار نشان دهد، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشتند؛ علی‌رغم همه مسائل و مشکلات باید به گذشته افتخار کرد و به آینده نیز امیدوار بود.

دادستان قزوین اعلام داشت: دستگاه قضایی همه تلاش خود را به کار گرفته، تا بر اساس رسالتی که بر عهده دارد به وظایف خود به درستی عمل کند، تا امنیت و عدالت به درستی در جامعه محقق شود و در مسیر اجرای قانون جایگاه افراد و وابستگی ها برای دستگاه قضایی اهمیتی ندارد.

وی در ادامه گفت: قانون عین عدالت نیست، اما یک شاخص برای رسیدن به عدالت است و به همین خاطر همه باید بر مدار قانون حرکت کنند و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب تاکید داشته‌اند؛ اگر قانون ملاک عمل قرار گیرد، عدالت محقق می شود و همه افرادی که مسئولیت پذیرفته اند، باید به این رسالت عمل کنند و از مسیر قانون منحرف نشوند.

قاسمی همچنین اظهار کرد: ظرفیت دستگاه قضایی و سایر نهادهای نظارتی در مقابل گستردگی مسئولان، دستگاه ها و نهادها محدود است. لذا انتظار این است که همه مردم کمک کنند تا دستگاه قضایی در دستیابی به اهداف مورد نظر موفق باشد و مردم باید در نهضت نظارت همگانی؛ که زمینه های آن فراهم شده، مشارکت جدی داشته باشند.

قاسمی گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی سامانه های مختلفی برای اعلام گزارشات و تخلفات راه‌اندازی شده و باید به درستی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شود و یقیناً بسیاری از افراد دلسوز و دغدغه‌مند هستند، اما گزارشات آنها باید مستدل، مستند و در چارچوب قانون باشد.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بیان داشته‌اند؛ مطالبه‌گری باید به گونه‌ای باشد که آبروی افراد حفظ شود و خود فرد عدالت‌خواه و مطالبه‌گر در پرونده های قضایی درگیر نشود و اگر به موقع با تخلف و متخلف برخورد شود، قطعاً جنبه پیشگیرانه خواهد داشت و بازدارنده است و از بروز سایر تخلفات جلوگیری می کند.

دادستان قزوین افزود: طی هفته گذشته شاهد برخی تخلفات در شهرداری اقبالیه بودیم و برای متخلفان نیز پرونده قضایی تشکیل شد و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و انتظار این است؛ مردم اجازه دهند پرونده در مسیر درست مورد رسیدگی قرار گیرد.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: مردم بهترین ناظر بر عملکرد مسئولان هستند و باید در این راستا با جدیت وارد شوند و بدون‌ شک دستگاه قضایی نیز با متخلفان و مفسدان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد کرد.

گفتی است؛ در این نشست دادستان قزوین، معاونین دادستانی و مسئولان شهری حضور داشتند که به سوالات مردم در حوزه های مختلف پاسخ دادند و در خصوص برخی پرونده ها نیز دستورات قضایی لازم صادر شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار