خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

عرصه خبر و اطلاع رسانی،جهاد و هنر است.

حجت السلام شجاعی مهر گفت:متاسفانه واقعیت های جامعه و انقلاب در دنیا شنیده نشده و لذا عرصه خبر یک جهاد و هنر است.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۴۹
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسن شجاعی مهر مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در حاشیه برگزاری دوره خبرنگاری این ناحیه با اشاره به اهمیت و جایگاه خبر و اطلاع رسانی بیان کرد: تجربه از علم بالاتر است. اهمیت بحث اخبار و خبر یکی از مقولاتی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: آنچه در تصمیم‌گیری و رفتار آینده انسان نقش موثری دارد اخبار و اطلاعاتی است که انسان در مورد آن فرد و سازمان دارد و تصمیمات ما بر اساس اطلاعات و اخباری است که به دست ما می رسد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین اظهار کرد: امروز در عصر خبر و اطلاعات قرار داریم و راه سلطه بر دنیا تسلط اطلاعاتی است و پرکاربردترین حوزه اطلاع رسانی صدا و سیما، حوزه خبر است و این در حالی است که خطرناکترین و لغزنده ترین حوزه، حوزه خبر است. سلامت خبر و خبرنگار و صداقت خبرنگار در عرصه اطلاع رسانی بسیار مهم است.

حجت الاسلام شجاعی مهر عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری خطر تحریف، مهمترین خطر است چرا که دشمن با جریان تحریف سعی در عدم بیان حقایق دارد این در حالی است که اخبار صحیح و درست و اخبار امیدبخش می تواند در سلامت جامعه بسیار موثر باشد چرا که اخبار مبهم، موجب تشویش اذهان عمومی می شود و تمام عملکرد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با اشاره به اینکه آرامش و سلامت روانی جامعه در سایه اخبار درست و خبررسانی صادقانه است عنوان کرد: اولین اصل در خبر، اصل امانت داری است که باید براساس واقعیات تهیه شود چرا که با یک بی توجهی کوچک در اخبار، آبرو و جایگاه اجتماعی یک شخص، سازمان و حتی یک کشور تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی با اشاره به مولفه های خبرنگاری افزود: پرهیز از حب و بغض یکی از مولفه های خبرنگار است. گاهی خبرنگاران استنباط و برداشت های شخصی خود را در خبر اعمال می‌کنند که همراه با جهت گیری است اما خبری که با حب و بغض همراه باشد هیچ ارزشی ندارد چرا که صداقت در آن رعایت نشده است.

حجت الاسلام شجاعی مهر صداقت در ارایه اخبار و توانمندی در ارایه خبر را یک هنر عنوان کرد و گفت: خبر و خبررسانی زبان و منطق گویای یک جامعه است. بخش زیادی از مظلومیت انقلاب اسلامی مربوط به ضعف اطلاع رسانی و اخبار است. امروز در چنگال شبکه رسانه ای غرب قرار گرفته ایم و بیشترین حوزه ای که جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد همین شبکه رسانه ای است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین یادآور شد: امروز در عرصه خبر و اطلاع رسانی قرار داریم و متاسفانه واقعیت های ما در دنیا شنیده نشده و لذا عرصه خبر یک جهاد و هنر است. مظلومیت بسیج در عرصه خبر و اطلاع رسانی بسیار زیاد است چرا که خدمات زیادی در بسیج به جامعه ارایه می شود که هرگز بیان نشده در حالی که جایگاه بسیج در سایه خبررسانی مستحکم تر می شود و خدمات بسیج در عرصه های مختلف با استفاده از اخبار و اطلاع رسانی برای جامعه نمایان می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار