خبرهای داغ:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین؛

بخش زیادی از مصوبات ستاد بحران اجرا نمی شود/در مواجهه با بحران، عدم مدیریت یکی از مشکلات استان است

فولیان گفت: متاسفانه بخش زیادی از مصوبات ستاد بحران اجرا نمی شود. قطعا سهل انگاری به موجب دستور قضایی در خصوص ترک فعل مدیران مسوولیت مدنی و کیفری دارد.
کد خبر: ۹۴۰۱۶۸۰
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی فولیان
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که به ریاست استاندار قزوین در سالن مدیریت بحران برگزار شد بیان کرد: استان قزوین از جمله استان های حادثه خیز و ناایمن است که سیلاب های موجود و خسارات جانی و مالی آن نمونه ای از این حوادث است که در برخی از نقاط سرمایه های اجتماعی مناطق را از بین می برد.

وی گفت: آنچه مورد تاکید دستگاه قضایی استان است این است که همه دستگاه های عضو ستاد باید با انسجام و برنامه ریزی هدفمند امکانات استان را برای مدیریت بحران بسیج نمایند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران نقش هماهنگ کننده و انتظام بخشی و هدایت کننده و نظارت گری را برعهده دارد. متاسفانه بخش زیادی از مصوبات ستاد بحران اجرا نمی شود. قطعا سهل انگاری به موجب دستور قضایی در خصوص ترک فعل مدیران مسوولیت مدنی و کیفری دارد.

فولیان عنوان کرد: در استان قزوین در مواجهه با بحران دو مشکل وجود دارد که اولین مشکل بی برنامگی در مدیران و عدم مدیریت است که تصمیمات خوب اتخاذ نمی کنند و یا تصمیمات درست را انجام نمی دهند.

وی افزود: نکته دوم اینکه استان ما در مواجهه با بحران ها دچار فقر امکانات است. کمبود تجهیزات و نیروی انسانی و بودجه از چالش های استان است. آنچه وظیفه دستگاه قضایی است این است که پیگیر حقوق مردم باشد و لذا تاخیر و کوتاهی در این امر که منتهی به ورود خسارت به اموال مردم و بیت المال شود موجب تعقیب کیفری فرد می شود که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

فولیان اضافه کرد: با تکیه بر سیاست های رهبری، راهبرد دستگاه قضا، پیشگیری است یعنی با پیش بینی و شناسایی مخاطرات احتمالی باید از بحران ها جلوگیری نماییم. اتفاقی که در دروازه شیراز رخ داد، هشداری برای ماست. پیش بینی ما این است که در استان قزوین بزودی محتمل است در حریم رودخانه در مسیر رودخانه ملا ... ایمنی اتوبان را در معرض خطر قرار داده و هر آن احتمال یک بحران وجود دارد.

وی افزود: دشت الله آباد به زودی تبدیل به کانون ریزگردها خواهد شد. واگذاری های غیر اصولی و حفر چاه های غیرمجاز موجب این امر شده است. ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بستر رودخانه ها مورد پیگیری دستگاه قضایی قرار گرفت.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: فرونشست دشت قزوین یکی دیگر از تهدیدات استان است. بیش از سه هزار چاه غیرمجاز شناسایی شده و باید در این زمینه پیگیری شود. در داخل شهر قزوین ساختمان های غیراستاندارد وجود دارد که نکات ایمنی در آن رعایت نشده و متاسفانه مورد بهره برداری قرار گرفته که باید دستگاه های ذیربط با جدیت ورود یابند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار