بهترین راه شناساندن سردار دلها معرفی شهید حاج قاسم با هنر است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: راه موفقیت ما این است که شهید سلیمانی را با هنر معرفی کنیم، با تئاتر و سرود،آلبوم ، یعنی ما این زیبایی را با هنر معرفی کنیم
کد خبر: ۹۴۰۲۶۷۷
|
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،  صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه های کمیته فرهنگی هنری ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت:  ۵ فرآیند کار فرهنگی مطرح شد که شامل ۱:نماسازی۲:فرهنگ سازی۳:گفتمان سازی ۴:شبکه سازی۵:جریان سازی است، و اگر ما در کار فرهنگ سازی موفق به جریان سازی نشویم کارمان عبث است.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه جریان سازی عقبیم ادامه داد: امور فرهنگی خیلی متنوع است در خیلی جاها ما هنوز امور فرهنگی آیینی را با تبلیغی جدا نکردیم، کار فرهنگی یک کارتغییر نگرش یک کار تاثیر گذار است، دشمن دقیقا در مقابل امام کار می کند فرآیند دشمن دقیقا همین است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه ما به عنوان اصحاب رسانه و فرهنگی باید تلاش کنیم و نگذاریم شهید سلیمانی را در خاطره خلاصه کنند افزود: شهید سلیمانی اندیشه اش را ترویج دهیم چیزی که ما امروز در نظام نیاز داریم اندیشه زیبا در مورد شهید سلیمانی  است، اندیشه و اقدامش زیبا بود و ماندگار شد.

وی تصریح کرد:راه موفقیت ما این است که شهید سلیمانی را با هنر معرفی کنیم، با تئاتر و سرود،آلبوم ، یعنی ما این زیبایی را با هنر معرفی کنیم تا اینکه بیشتر به سمت گفتمان درمانی برویم،  امسال ۱۷۱ برنامه در سطح استان پیش بینی شده است ۱۴ برنامه در سطح استان پیش بینی شده است ۱۴ برنامه ما پخش ملی است،۵،۶ برنامه پخش مستقیم و زنده است و اجلاسیه نهایی نیز در روز ۱۶ دی ماه از کرمان به صورت داخلی و در کشورهای اسلامی نیز پخش می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با پیش بینی ورود روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار زائر به گلزار شهدای کرمان برای ایام سالگرد حاج قاسم گفت: تاکنون زمینه اسکان ۲۰ هزار نفر فراهم شده است و  با توجه به ورود حجم قابل توجه زوار به شهر کرمان و گلزار شهدا در ایام سالگرد شهید سلیمانی، از مردم استان درخواست کرد تا بزرگترین کمک را به دست اندرکاران برگزاری مراسم کنند و اجازه بدهند میهمانان داخلی و خارجی مدیریت شوند و در آن ایام مردم استان به ویژه شهر کرمان به گلزار شهدا و آرامستان نروند.

وی با بیان اینکه عمده برنامه های امسال مردمی است اعلام کرد: امسال یک ریال هزینه برای برنامه های سالگرد از بنگاه های اقتصادی و نهادها نگرفتیم و مبنای ما فقط  مردم بوده و تنها در پنج برنامه از سپاه پاسداران آن هم برای هماهنگی سخنران و... کمک گرفتیم.
 
 سردار معروفی با اشاره به اینکه موکب های مردمی امسال فوق العاده است؛ به اعطای کمک های کمک های غیرنقدی در قالب نذورات از سوی خیرین و مردم هم اشاره کرد و ادامه داد: درخواست تعطیلی رسمی ۱۳ دی، در شهر کرمان با هدف حضور مردم در مراسم سالگرد حاج قاسم و به عنوان روز شهادت مرد تاریخی و قهرمان جهان اسلام در حال پیگیری است.
 
 
وی در پایان تصریح کرد: قعالیت های فرهنگی هنری خوبی نیز درباره سردار شهید حاج حسین پورجعفری{یار حاج قاسم} در دستور کار قرار داد و تولید آثار فاخر سه زبانه خواهد بود،و مستندی در رابطه با شهید پورجعفری آماده است که سیزدهم هم زمان با شهادت شهدای مقاومت از شبکه ملی پخش خواهد شد و کتاب و فیلم و تله فیلم کارهای فاخر به سه زبان فارسی عربی انگلیسی تولسد می شود.آرمان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار