مدیر نیروگاه بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین خبر داد؛

بازگشت دوباره ۲۵۰ مگاوات به مدار تولید برق

شریفی عنوان کرد: واحد شماره ۴ بخاری نیروگاه شهید رجایی پس از پایان تعمیرات بازدید دوره ای، دوباره با شبکه سراسری تولید برق پارالل شد.
کد خبر: ۹۴۰۲۹۱۷
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

قزوین_حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار در گفتگو با خبرنگار بسیج در تشریح خبر بازگشت دوباره واحد شماره ۴ بخاری به مدار تولید برق بیان کرد: این واحد با توان نامی ۲۵۰ مگاوات که به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره ای و برای کسب آمادگی تولید برق از شبکه سراسری خارج شده بود، پس از انجام فعالیت های پیش بینی شده تعمیراتی، دوباره به مدار تولید بازگشت.

شریفی افزود: تعمیرات این واحد در حوزه های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان این نیروگاه با موفقیت به انجام رسید که بازدید از فن ها و الکتروموتور های ۶/۶ کیلو ولت، بازدید دوره ای مشعل ها، همچنین بازدید از پمپ ها و الکتروموتور ها، دمونتاژ، بازدید و مونتاژ والو های بای پاس، بازدید سولنوئید والو مشعل ها و غیره از اقداماتی بود که در این دوره از تعمیرات توسط متخصصان این شرکت صورت گرفت.

شریفی در خصوص دیگر فعالیت های این دوره از تعمیرات بیان داشت: بازدید وسرویس بریکرهای ۴۰۰ ولت، تست رله های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس های کمکی برج خنک کن اصلی بویلر و توربین، بازدید و تعویض زغال های الکترو موتورها و انجام انواع تست های الکتریکی به همراه بازدید از تجهیزات ابزار دقیقی و انجام پرمیت های موکول به خروج واحد نیز توسط متخصصان تعمیرات نیروگاه بخار به انجام رسید.

هم اکنون علاوه بر واحد شماره ۴ نیروگاه بخار که پس از پایان برنامه های تعمیراتی آن، به مدار تولید پیوست، واحد شماره ۴ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات اساسی و IR کمپرسور، واحد شماره ۳ بخار سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین و واحد شماره ۵ گازی هم برای انجام بازدید از محفظه احتراق، از مدارتولید خارج و در دست تعمیرات قراردارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار