جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار:

حیات و شهادت حاج قاسم عامل وحدت جبهه های مقاومت شد

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار گفت: حیات و شهادت شهید سلیمانی عامل وحدت جبهه های مقاومت شد،
کد خبر: ۹۴۰۴۸۲۵
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از املش، سرهنگ حسن حبیبی در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلی شهرستان املش  به تشریح آثار، پیامدها و تبعات اجتماعی درونی و بیرونی شهادت شهید سلیمانی از منظر جامعه شناختی پرداخت و اظهار کرد: پدیده سلیمانی و شهادت او غیر عادی، چند بعدی، غیر طبیعی و بسیار بزرگ بود، چرا که شهادت ‌سردار ایرانی دور از وطن و در عراق و به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا رخ داد، این پدیده عادی نیست که هر روز بتوانیم ببینیم و شاید هر چند ده سال یکبار رخ  دهد.

وی افزود: شهادت سلیمانی پدیده پیچیده ای است، دلیل دوم غیر عادی بودن این پدیده، تعظیم یک ملت، شاید بتوان گفت تعظیم دو ملت عراق و ایران و حتی آزادگان جهان است.

 

شهادت حاج قاسم باعث همبستگی ملی شد

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار با اشاره به پنج پیامد و آثار و تبعات داخلی شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد:  از جمله آثار مثبت این اتفاق مهم که منجر به همبستگی ملی ایران شد، یعنی سیزدهم دی ماه ۹۸ که دو سال پس از فشار حداکثری امریکا و بالا رفتن هزینه سوخت و شورشهای آبان ۸۸ اتفاق افتاد، شهادت ایشان همبستگی ملی ایجاد کرد، دومین اثر او ارائه انسان تراز انقلاب اسلامی است.

حبیبی اضافه کرد: سومین پیامد داخلی امروزی سازی و عینی سازی اسوه‌های جنگ تحمیلی مانند شهید همت، باکری، کاظمی و چمران و خوش سیرت واملاکی ... است.

وی با بیان اینکه  شهادت  حاج قاسم اسوه های گذشته را دوباره احیا کرد و گام دوم انقلاب اسلامی را برداشت افزود:  پیامد چهارم داخلی مکتب سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امامین انقلاب و عرفان دفاع مقدس است.

 

منتظر حاج قاسم ها هستیم

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشاربا بیان اینکه شهید سلیمانی عارفی سالک واصل و مجاهد بود، گفت: او برای حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... الگو شد و در این حوزه ها افرادی چشم به راه سلیمانی ها هستند.

حبیبی یادآور شد: اثر پنجم داخلی این بود که شهادت او حجتی بود که حجت را بر همه تمام کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی برهانی برای انقلابیونی شد که امروزه را روزگار انقلابی‌گری نمی‌دانند یا ضعف در انقلابی‌گری پیدا کرده اند.

 

شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار در بخش دیگری از سخنانش به پنج پیامد و تبعات خارجی شهادت سلیمانی اشاره کرد و گفت: احیای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در بیرون مرزها در پرچالش ترین شرایط روزگار مهم ترین دستاورد شهادت حاج قاسم بود.

حبیبی با بیان اینکه حیات و شهادت شهید سلیمانی عامل وحدت جبهه های مقاومت شد، اظهار کرد: پیامد دوم خارجی شهادت سلیمانی، زمینه‌سازی لازم و گسترده اخراج آمریکایی‌ها از منطقه شد و سومین پیامد، تجربه تاریخی و احیای دوباره آمریکاستیزی است و پاسخ درستی به چرایی شعار مرگ بر آمریکا فراهم کرد.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است، افزود: پیامد چهارم خارجی، بسته شدن نطفه عمیق نفرت در کل ملت ایران از امریکاست.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار همچنین گفت:  پنجمین پیامد خارجی خلق اسطور های جدید برای مبارزه ضد امپریالیسم در جهان به ویژه جهان اسلام است.

ارسال نظرات