امام جمعه اردبیل:

عدم توجه به ارزش‌های فرهنگی ناهنجاری‌های اجتماعی بزرگی به دنبال دارد

امام جمعه اردبیل گفت: برای توسعه علمی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم هستیم که ارزش‌های فرهنگی در کنار این مبحث مهم باید مورد توجه واقع شود.
کد خبر: ۹۴۰۵۰۴۱
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

عدم توجه به ارزش‌های فرهنگی ناهنجاری‌های اجتماعی بزرگی به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت جامعه نیازمند تدوین برنامه‌های اساسی و مهم هستیم تا بتوانیم بنیه فرهنگی جامعه را تقویت‌‌سازی کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی بیان کرد: فرهنگ عمومی زیربنای فرهنگ در هر جامعه محسوب می‌شود که به عنوان زیربنای فعالیت‌های حوزه‌های مختلف اعم از بخش‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی در جامعه و کشور باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم مسیر تعالی و پیشرفت را در جامعه میسر کنیم.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: درصدد تقویت بنیه فرهنگی جامعه برای رسیدن به توسعه و پیشرفت جامعه هستیم که در این زمینه دستگاه‌ها و متولیان اجرایی رسالت دارند تا با رصد مسائل فرهنگی نسبت به انجام وظایف و مسئولیت‌های خود اقدام کرده و با رفع مشکلات موجود فرهنگ عمومی جامعه را به یک امر نهادینه و فراگیر تبدیل کنیم.

عاملی تصریح کرد: برای توسعه علمی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم هستیم که ارزش‌های فرهنگی در کنار این مبحث مهم باید مورد توجه واقع شود و بی‌شک اگر در جامعه‌ای به ارزش‌های فرهنگی توجه نشود ناهنجاری‌های اجتماعی بزرگی در جامعه پدیدار خواهد شد که عواقب نافرجامی به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: خودباوری در جامعه با توجه به فرهنگی عمومی و توسعه فرهنگی به اعتلا می‌رسد و در کنار این موضوع بسیاری از اهداف مهم نیز تحقق خواهد یافت که به همین منظور امری لازم و ضروری است که برای رشد و همبستگی افراد جامعه گام‌های اساسی و هدفمند برداشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار