خبرهای داغ:

بانوان نسبت به نشر خطبه‌ها و احادیث حضرت زهرا (س) اهتمام ورزند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از حضرت زهرا (س) تعدادی خطبه و حدیث وجود دارد که نسبت به آنها مقداری غفلت شده از این رو نیاز است بانوان با نشر این موضوعات ارزشمند، از این سخنان گهربار درس بگیرند.
کد خبر: ۹۴۰۹۶۳۷
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۴ بهمن گفت: در زمانی که دختران قبل از بعثت رسول خدا (ص) جایگاهی نداشتند، پیامبر (ص) با عزت و احترام گذاشتن به حضرت زهرا (س) به زنان و دختران کرامت بخشید.

وی افزود: تعدادی حدیث، روایت و خطبه از حضرت فاطمه (ص) وجود دارد و از ائمه و اهل بیت (ع) نقل شده که نسبت به آنها مقداری غفلت شده از این رو لازم است بانوان و زنان ما نسبت به نشر این موضوعات ارزشمند و مفید اهتمام ورزند و از این سخنان گهربار درس بگیرند.

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت: امروز هر آنچه از حضرت زهرا (س) می‌دانیم به یمن انقلابی است که امام راحل انجام داده است. اگرچه عمر حضرت فاطمه (س) کوتاه بود و احادیث زیادی از ایشان به دست ما نرسیده ولی خطبه فدکیه و خطبه‌ای که حضرت زهرا (س) در جمع زنان مهاجر و انصار ایراد فرمود، همه درس است.

وی تصریح کرد: خداشناسی، توحید، معاد و نبوت همه در این خطبه‌ها نهفته است که باید از آنها الگو بگیریم و سرلوحه خود در زندگی قرار دهیم، لذا به خود می‌بالیم که پیرو این بانوی گرانقدر هستیم و امیدواریم به نور حضرت زهرا (س) همه ما در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار