به همت سپاه شبستر

جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در سالن شهید آوینی سپاه شبستر برگزار شد‎

تبریز- نهمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و تجلیل از خانواده‌های شهدا، با حضور 230نفر از مادران و همسران شهدای شبستر در سالن شهید آوینی سپاه شبستر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۰۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرمانده سپاه شبستر هدف از برگزاری این مراسم را تکریم از مادران و همسران شهدا عنوان کرد.

بهمن داستان گفت: یقینا مادران شهدا در پیشگاه حضرت فاطمه(س) رو سفید هستند و ما نیز در جامعه به این مادران که بهترین مادران عالم بوده فرزندان خود را به تأسی از حضرت زهرا(س)، تقدیم اسلام و ولایت کرده‌اند،

وی افزود: اجر مادران شهدا نزد خدا كمتر از شهدا نيست، زيرا اين بانوان مقاومت و ايستادگي كرده و تمام سختي ها را به جان خريدند.

فرمانده سپاه شبستر مادران و همسران شهدا را اسوه هاي صبرو بردباري در مقابل مشكلات عنوان و بیان كرد: مادران و همسران شهدا تمام سختي ها و رنج فقدان و دوري از همسران و فرزندان خود را براي رضاي خدا و اسلام و انقلاب تحمل كردند، خدا نيز در قرآن اجر صابران را بي حساب و كتاب دانسته است.

  امام جمعه شبستر نیز در ادامه با بیان اینکه این شهدا در عهد و پیمانی که با خدای خود بستند راسخ بودند، اظهار داشت: شهدا همچون امامزادگان وجودشان باب المراد است، آن ها واسطه و شفیع ما هستند و تنها کسانی که درروز قیامت بدون واسطه خداوند متعال را ملاقات می کنند شهدا هستند زیرا آن ها بالاترین سرمایه خود را که جان عزیزشان بود، فدای خدا کردند و خداوند این شهدا را بدون واسطه به پیش خود فرا می خواند.

حجت السلام کیانی ادامه داد: امنیت و آرامشی که امروز برکشور حکم فرما است به برکت خون پاک این شهیدان است، شهدا مجاهدان راه حق و رهبران اهل بهشت هستند و روح معنویت و انسانیت و آزادگی شهدا مانند امام حسین(ع) در طول تاریخ تجلی می‌یابد و مردم جامعه ما پیوند عجیبی با شهدا دارند و هروقت نام شهید را می‌شنوند بدون اینکه بشناسند بر جایگاه او غبطه می‌خورند.

امام جمعه شبستر دفاع مقدس را دوران دفاع از ارزش ها و آرمان های اصیل اسلام وارزشهای اسلامی  و یکی از مهمترین نقاط عطف انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس درحقیقت  دوره نورانی انقلاب اسلامی دفاع مقدس محسوب می‌شود، در واقع دفاع مقدس زیست انقلاب را تفسیر کرد و به به این نکته تاکید کرد که بسیاری از دستاوردها و موفقیت‌هایی که امروز مشاهده می‌کنیم، را مدیون آن دوران هستیم.

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به عنوان سخنران و میهمان ویژه این مراسم  هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های جوانان و مردمان این سرزمین، را قله رفیع عشق به انقلاب اسلامی و نقطه اوج ایثار و تبلور زیباترین صفات انسانی توصیف کردوافزود.

دریادار عباسی افزود: مهمترین تاثیری که فرهنگ ایثار و شهادت بر امنیت کشور دارد، تاثیر فرهنگی و نرم است و نشر فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت همچنین می‌تواند نسلی شجاع و ایثارگر تربیت کند تا مانند شهدا در میدان جهاد علمی نیز نقش آفرینی کنند. از این رو، دستگاه‌های فرهنگی کشور باید کوشش کنند با معرفی هر چه بیشتر شهدا به نسل جوان، آنان را با فداکاری‌های این شهدا آشنا نمایند و این کار را مقدمه تربیت جوانان و سازندگی کشور قرار دهند.

وی ادامه داد: تعمیق و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش های دفاع مقدس و روحیه ایثار به عنوان یک الگوی عینی در جهت آشنا کردن مردم به خصوص جوانان و نوجوانان با ایثارگری ها و رشادت های شهیدان و رزمندگان در این دوران پر افتخار، باید به عنوان یک اصل مد نظر آحاد مردم و بویژه مسوولان فرهنگی قرار گیرد تا مقدمه  تربیت جوانان و سازندگی کشور فراهم آید.

دریادار عباسی اضافه کرد: در یک کلام فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، نسخه قدرتمند عبور از بحران های ملی است.وی تواضع و فروتنی ، محبت، صمیمیت و دوستی خالصانه، استقامت و صلابت، مقاومت در مقابل کمبودها و سختی‌ها، درک شرایط جامعه و مردم توسط مسوولین و قرار دادن سبک زندگی خود با مردم و همراه شدن با مردم ازخصوصیات وصفات الهی شهدا همیشه جاوید دفاع مقدس عنوان کرد که می تواند همواره به عنوان سرمشق همگان در این دوران مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

ارسال نظرات